- ons 26 feb 2014, 19:17
V70 -02 2,4T
Gått 26000 mil strax
Krångel med bilen igen :(
Bromsar man i hög hastighet(110km/h) så vibrerar ratten och man får en pulserande bromsning också när man trycker lite mer vid lite lägre hastighet(ca 60km/h).
Bytade skivor o belägg för inte så länge sen.
Senaste servicen fick jag påpekande om att det fanns vatten i bromsvätskan, de försökte tömma och hälla i ny men lyckades inte då allting satt som f*n.
Misstänker skivorna som blivit skeva, misstänker att jag måste byta allt som har med bromsarna att göra eller?
Höger ok bak hängde sig för inte så länge sen, skivan var varm som satan och det rök.
Vad skulle detta kalaset kosta?
Eller man ska skita i det och köra på?
Eller hur tycker ni jag ska gå tillväga?
Sugen på att byta bil nästa år men vet ej, frågan är om det är lönt att göra något åt det eller inte.
Tips tack :)
Gått 26000 mil strax
Krångel med bilen igen :(
Bromsar man i hög hastighet(110km/h) så vibrerar ratten och man får en pulserande bromsning också när man trycker lite mer vid lite lägre hastighet(ca 60km/h).
Bytade skivor o belägg för inte så länge sen.
Senaste servicen fick jag påpekande om att det fanns vatten i bromsvätskan, de försökte tömma och hälla i ny men lyckades inte då allting satt som f*n.
Misstänker skivorna som blivit skeva, misstänker att jag måste byta allt som har med bromsarna att göra eller?
Höger ok bak hängde sig för inte så länge sen, skivan var varm som satan och det rök.
Vad skulle detta kalaset kosta?
Eller man ska skita i det och köra på?
Eller hur tycker ni jag ska gå tillväga?
Sugen på att byta bil nästa år men vet ej, frågan är om det är lönt att göra något åt det eller inte.
Tips tack :)
Kör så det ryker :)
Innehar en OBDII scanner och VIDA/DICE.
Aktuell bil: V70II 2,5FT -11 R-design Limited(AutoTech Steg 1, 270Hk B95, 300Hk E85)
Tidigare bilar: V70N -02 2,4T 250Hk(Optimerad) & 850 2,5 GLT -95(Chippad)
Innehar en OBDII scanner och VIDA/DICE.
Aktuell bil: V70II 2,5FT -11 R-design Limited(AutoTech Steg 1, 270Hk B95, 300Hk E85)
Tidigare bilar: V70N -02 2,4T 250Hk(Optimerad) & 850 2,5 GLT -95(Chippad)
- By mickerenevall76