Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Elmeholt
En av mina 4 backvarnare trasslar en del ibland, inte hänt nu på några dagar. Men det är alltid samma varnare, den visar att någon är närmast (enligt instrumentet) fast ingenting finns bakom. Ingen snö eller annat som syns heller som kan orsaka det när jag okulärbesiktar.
Däremot om jag knackar med fingret på den runda varnaren, så slutar den pipa och håller i sig någon dag.

Någon som varit med om något liknande? Bara att åka in och byta?
Användarvisningsbild
av poscarjr
Din bil är ju nästan ny. Bara att åka in och hoppas att det strular även när verkstan får kolla.
av Elmeholt
poscarjr skrev:Din bil är ju nästan ny. Bara att åka in och hoppas att det strular även när verkstan får kolla.
Ja problemet är ju att man inte kan säga när det strular, finns inget mönster liksom. Men får kolla med dem iaf.
Användarvisningsbild
av poscarjr
Filma det hela i en sekvens vettja. Instrumentet -> bakom bilen -> knack med fingret -> instrumentet. :)
av Elmeholt
poscarjr skrev:Filma det hela i en sekvens vettja. Instrumentet -> bakom bilen -> knack med fingret -> instrumentet. :)
Smart, det ska jag göra. :)

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]