Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av timebandit
God morgon eller liknande.

06.15 när jag kom till garaget så var skiljenätet jag satt upp bortslitet och insåg snabbt att något inte stämde. Står i en garagelänga på ca 12 bilar. Laddare och en jäkla massa verktyg är stulet. Nu kan jag inte meka eller göra något alls i garaget längre! :( Fan va surt!
Pratat med polis och fastighetsskötare, bara försäkringsbolaget kvar.

Det tråkiga är att det är grannen 2 bilar bort som glömt låsa sin port så dem har gått den vägen till mig, slitit bort nätet och sedan stulit. Jävla människor som inte kan skilja på mitt och ditt.
Det konstiga är att vissa verktygssatser lämnades kvar. Hela verktygslådan med specialverktyg å alla hylssatser är borta :/ Har inte mycket användbart kvar. Dem tog även min CTEK 7A laddare och multimeter! Jäkla as.

Nu blir det att ersätta nätet med gips istället! Blä.

Har suttit och försökt skriva ner vad som fanns i den jäkla verktygslådan som nästan var överfylld med bra verktyg :/

Ville bara skriva av mig lite innan jag åker till jobbet.....
Användarvisningsbild
av joel80
Usch.. så surt sånt där. :( man har näatan lust att sätta el till nätet, men då kanske grannen får sig en kyss. :) Dom gjorde ingen med bilen din i allafall?
av timebandit
Bilen ser till synes ut som den skall. Lite jobbigt när man är upprörd.

Pratade med försäkringsbolaget precis och ersättningen blir mindre nu när grannen slarvat och hjälpt tjuvarna. Fan också. Sedan sparar man ju inte kvittona mer än 1 år så vissa saker blir jäkligt svåra att bevisa och det förstod dem. Man samlar ju under årens gång typ.

Skulle gärna sätta en vägg på andra sidan också men tyvärr så blir det ju väldigt trångt i garaget då och stå där å meka kommer ju bli rätt uteslutet... Suck. Men nu när grannen slarvat 1 gång så kanske det har hänt fler gånger så gipsvägg åker upp omgående!

Nu skall jag försöka ta mig till jobbet och sedan försöka komplettera min polisanmälan... suck.
Användarvisningsbild
av joel80
Hm.. går inte grannens ansvarsförsäkring in när han orsakar andra skada/kostnader?
av timebandit
Vet inte faktiskt. Försäkringsbolaget nämnde inget men kan fråga dem sedan när jag skall skicka in anmälan etc.
av timebandit
Skall göra det men kommer iaf inte kräva henne på självrisken. Inte värt att få osämja med grannarna tror jag. Men hon skall dock få veta...

Istället för gips, finns det någon billig träskiva eller dyligt man kan använda som inte är så lätt att göra sönder som gips?
Användarvisningsbild
av SvenB
joel80 skrev:Hm.. går inte grannens ansvarsförsäkring in när han orsakar andra skada/kostnader?
Precis min tanke också.
Användarvisningsbild
av SvenB
timebandit skrev:Skall göra det men kommer iaf inte kräva henne på självrisken. Inte värt att få osämja med grannarna tror jag. Men hon skall dock få veta...
Inte kräva, så att hon får betala något. Men OM hennes ansvarsförsäkring ersätter något tycker jag det är dumt att inte utnyttja det.
av timebandit
Vad är ansvarsförsäkring? Vad ingår den i? Hur kollar jag upp detta om hon har en sådan?
Trasig pump? Rapsolja?

När byttes termostaten? Byt den och kör[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Hej ! Så kul att jag hittade denna länk[…]

Tvättat både v50 och 240in, 240in fick […]