Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av EddyMe
Tänkte byta båda stabilisatorstag idag.. Några goda råd av er som bytt?? Några speciella verktyg som är bra att ha? Vad jag förstått så är det inte så besvärligt, men likförbannat så brukar något alltid krångla..Kommer göra det på garageuppfarten..

Förresten, finns någon instruktion kanske?
av S6024t
antingen mutterknack eller vinkelslip,med mutterknack så menar jag så här:muttra bort muttern i vänstervarv brukar inte funka,utan dra åt muttern tills det går av,går fort o enkelt,med vinkelslip om det inte funkar med mutterknacken
av EddyMe
Nu har jag bytt stag på bägge sidor och det gav inte mycket.. Bilen lutar fortfarande lite drygt 2 cm åt vänster. Vet inte riktigt vad jag ska kolla på härnäst..

Det jag gjort är kollat så fjädern är hel, stötdämparen inte läcket och bytt stag.

Fler tips tas tacksamt emot..
av EddyMe
volvofantast skrev:Och under laget där du står när du mäter är i exact o våg,det lutar inte?
Och du är seriös med din fråga?
Användarvisningsbild
av Jackson75
Mätte du från navcentrum till skärmkant som s6024t tipsade om tidigare i tråden?
av valln
Sitter det en piratfjäder eller annan reservdel, som kan vara felaktig?

Är det en piratdelsbil, eller volvoverkstadsbil?
av S80D5-02
Tidigare ägare kanske har bytt fjäder på ena sidan och inte på den andra, så den obytta sidan blir lägre pga tröttare fjäder?

@EbbevonVolvo , Verkar vara en framtida popul&aum[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Så är det. Filtret skall bytas efter 12[…]

@Nobby , Brukar finnas diverse skruvar i karossen[…]

Tröskelbelysning XC60

Jag har fixat på min. Du sätter ett 100[…]