Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Att stenskotten gör större skador tror jag beror det förb**nade stenflisen de sandar med numer. Den är vass som f*n. Fråga min hund. :D
Användarvisningsbild
av TommyP86
Kvd visar ju upp allt, de som hellre köper en smutsig bil på en mörk parkering efter 10 minuters översyn där inget syns eller märks är ofta de som gnäller på kvd, fattar inte riktigt det där.
av Droopy
blundahl skrev:Är det ingen mer än jag som tycker att rostskyddet har blivit sämre ?:-/
Ni får gärna lägga upp bilder där ni har fått rost på bilen.
Jag har själv fått rost på min bil här under vintern ovanför vindrutan som jag har försökt lagat men det blev
inte så bra :cry: Jag har silver metallic och den färgen är väldigt svår att få bra när man lagar stenskotten och
det är lite trist tycker jag :evil:

Det har blivit sämre, har inte fått rost i ett stenskott sedan 740 tiden, och jag lägger sällan i dom, på förra V70in -02a hade jag en hel del runt om, det rostade aldrig på de 5år jag hade bilen. På min gamla 850 var det någon som hade slängt em krossad flaska på taket så det hade repat igenom till grunden, det rostade inte på 7år.

Fick ett nytt stenskott förra veckan ovanför vindrutan, igår var det brunt. Att dutta med lackstift och dyl på en silermettalic blir sällan bra. Jag ska lämna min till en som håller på med spotrepair.

Det är bedrövligt men inet så mycket man kan göra åt det, forsätta dutta med lackstift är väl enda raka om man vill slippa rost verkar det som.
av Mwi
Nu är det ju en bil vi pratar om, inte en altartavla. Jag vet att att bilar är dyra men det är ändå en förbrukningsvara, jag ligger ju inte och knäböjer framför bilen.
Användarvisningsbild
av rosenlorden
TommyP86 skrev:Kvd visar ju upp allt, de som hellre köper en smutsig bil på en mörk parkering efter 10 minuters översyn där inget syns eller märks är ofta de som gnäller på kvd, fattar inte riktigt det där.
Vad har du för källa på det där påståendet!?
Användarvisningsbild
av SvenB
Källa på vad? Att KVD visar upp alla skador? Det behövs ingen annan källa än deras hemsida.
Användarvisningsbild
av SvenB
vilbe skrev:har man en bil för 400k får den gärna se bra ut mer än ett par år.
Det gör den om du sköter den.
Användarvisningsbild
av rosenlorden
SvenB skrev:Källa på vad? Att KVD visar upp alla skador? Det behövs ingen annan källa än deras hemsida.
Att KVD visar upp allt vet jag, det är ju kanonbra då det är mycket leasing / firmabilar som hanterats ganska ovarsamt bl.a.

Men det jag reagerade på var påståendet: "de som hellre köper en smutsig bil på en mörk parkering efter 10 minuters översyn där inget syns eller märks är ofta de som gnäller på kvd, fattar inte riktigt det där."

Har du många bekanta som köpt bilar på detta sätt (mörk parkering...) och innan detta gnällt på KVD?, eller vart har du fått det ifrån att det skulle vara på detta sättet!?
av perhall
Å andra sidan såg jag PMM445, en 850 GLT-94, rostig 1996 på färjan till Hönö.. så det beror nog på.
Skulle ändå säga att det är bra rostskydd på V70II och den får genomgående bra betyg i rosttester.
PH

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]