Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av umekille
Som dem saltar så hinner inte vägarna torka upp som förr på våren.
Längre vinterdäcksanvändning= ofantligt större slitage på vägarna.
Och vissa vill ju förbjuda vinterdäcken med dubb Rimmar illa ju :???:
Användarvisningsbild
av SvenB
Ni som bor i Stockholm men ändå kör dubbat, och har "problem" med väglaget. Varför kör ni inte på dubbfritt? Jag har bott i Stockholm under nästan hela mitt liv, och har därför beslutat att inte ha dubbdäck eftersom vädret är som det är. Nu bor jag i Sörmlands inland, men kör på dubbfritt i alla fall. :P
Användarvisningsbild
av joel80
Alla dina inlägg handlar om salt nu umekille, även om du inte gillar salt kan du väl inte skylla på saltet vad gäller vårens ankomst!!
av umekille
Nepp våren kommer ändå och det skall sättas upp några nya fågelholkar
i veckan till de små krabaterna :)
Användarvisningsbild
av Skruffel
SvenB, jag lär nog välja friktionsdäck nästa gång jag står inför valet. Dock kom bilen med (mer eller mindre nya) dubbdäck när jag köpte den, och således har dem fått sitta på denna säsongen. Utan att göra denna tråden till en "dubb vs friktion" så undrar jag dock om inte dubbdäck är "smartare" på en XC60, i och med att den är såpass tung...
Användarvisningsbild
av grillchips
SvenB: Jag väljer dubbat eftersom det känns och är säkrare. Slitagekostnaden för egen del kan jag egentligen leva med, jag börjar noja inför besiktningen bara. Sedan åker vi alltid kring jul 35 mil enkel resa Sthlm-Skövde varpå det oftast är risigt väglag och en sådan långresa vill jag inte behöva sitta på helspänn vid. Men jag köper ditt argument, definitivt. I innerstan behövs det ytterst sällan dubbar men i jobbet har vi bilar som är utrustade med både och. Har ibland fått ta den med dubbfritt och höll mig i närförorter men redan där var det hopplöst. Stötte på uppförsbackar som förmodligen hade kunnat vara lite kämpiga även med dubbar men med dubbfritt, nä, vi försökte inte ens.
Användarvisningsbild
av SvenB
Som du vet håller jag med dig om vädret i Skövde. (Billingebacken) :D
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Gotlandsbästa skrev:Ska handtvätta bilen imorgon innan jag sticker upp till Luleå & snöööön. (D)
Då får du skynda dig innan snön är borta här, + 7 grader och soligt idag! Hörde nån som skymtade grönt gräs i Luleå idag :wink:
Användarvisningsbild
av joel80
Själv blev jag attakerad av en sömnig geting idag här utanför Gävle!! WTF?! I februari!!
  • 1
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 190
AC & kylfläkt

Inte direkt plomberad, den var hel utan märke[…]

Jaha, det är en större modell ser jag.[…]

Byte inre styrled

Var under bilen och skulle lokalisera min läc[…]