Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av mattish
Mosceniska Draga..
Utan vagn. Vki bor i lägenhet längs strandpromenaden istället.
Varit i Rabac och Premantura också. Riktigt najs. 12 år sedan jag var där sist så det ska bli riktigt skoj. Då som tonåring med mina föräldrar, nu med mina egna barn.. (och föräldrar även denna gång :P )
av umekille
Sålänge trafikverket håller vägarna saltblöta och vägrar låta dem torka upp
blir det ingen husvagnssväng i vår.
Och det verkar skall pågå länge än utav den ofantliga mängd dem redan spolat ut
i vinter. Trist för nu kan det bli fina helger framöver då man kunnat ta vagnen på
en resa.
Användarvisningsbild
av joel80
O där kom ett till....
av mattish
Precis.. Spam? :P :lol:

Vagnarna tål salt, man kan ju spola av dom efteråt.. Intressant annars hur vintercampare gör.
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
mattish skrev:Mosceniska Draga..
Utan vagn. Vki bor i lägenhet längs strandpromenaden istället.
Varit i Rabac och Premantura också. Riktigt najs. 12 år sedan jag var där sist så det ska bli riktigt skoj. Då som tonåring med mina föräldrar, nu med mina egna barn.. (och föräldrar även denna gång :P )
Ofan!! Har varit där tre gånger (1982, 2002 och 2009). Förbaskat mysigt ställe. Ni måste ju äta glass på Magnolia!!

Är bra sugen på att släpa ner vagnen och campa där mitt i smeten. Synd bara att dom är så dålig på engelska och jag så kass på tyska!!

//David
Användarvisningsbild
av joel80
Försökt hitta nån webbshop som säljer en sån där 7-polig kabel som man brukar få med när man hyr släp, alltså sån där spiralkabel som man sätter mellan vagn och bil. Jag har en fast kabel från vagnen nu, men den är rätt kort, verkar som att den kortats vid nån lagning. Så på ena bilen där kontakten sitter lite in under bilen hoppar kabeln ur ibland när man svänger. Tänkte lösa det genom att sätta ett fast uttag på vagnen och en kabel där emellan.. Har köpt själva uttagen och tänkte sätta mig och löda (om det behövs) när våren kommer.
Men en kabel kunde jag köpa redan nu.. om jag hittar någon.

Förslag på ställen som kan ha tas gärna emot. :)
Användarvisningsbild
av SvenB
Här är en firma.

http://www.sdilab.se/belysning-elsystem ... rar-sdilab

Annars finns dom ju på Biltema också. Men då får du åka dit.
Användarvisningsbild
av joel80
Vår andrabil har bara 7-polig kontakt.. och vår vagn är snart 30 år gammal, så det blir nog 7-polig. ;)
Tack SvenB, ska kolla där!
av Larzan
joel80 skrev:Försökt hitta nån webbshop som säljer en sån där 7-polig kabel som man brukar få med när man hyr släp, alltså sån där spiralkabel som man sätter mellan vagn och bil. Jag har en fast kabel från vagnen nu, men den är rätt kort, verkar som att den kortats vid nån lagning. Så på ena bilen där kontakten sitter lite in under bilen hoppar kabeln ur ibland när man svänger. Tänkte lösa det genom att sätta ett fast uttag på vagnen och en kabel där emellan.. Har köpt själva uttagen och tänkte sätta mig och löda (om det behövs) när våren kommer.
Men en kabel kunde jag köpa redan nu.. om jag hittar någon.

Förslag på ställen som kan ha tas gärna emot. :)
http://www.kamafritid.se/Welcome/Defaul ... 360&pid=66
Undrar om inte biltema har också.
http://www.biltema.se/sv/Fritid/Husvagn ... bel-34991/ :)
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 31

99% av alla problem är jordfel i kontakten. S[…]

installera dragkrok

@Micce1980 tack för det! Fanns en del matnytt[…]

Jag hade separat SIM-kort första åren i[…]

gummilist