Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Skruffel
Kalla mig optimist, men jag har planerat att sätta på mina sommardäck redan i morgon. Bor i Stockholm. Känns ju fånigt att åka omkring och slita på dubben när det är ~10 plusgrader utomhus. Vintern är garanterat över för denna säsongen. 8)
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
+9 Här på Solkusten idag. Ska handtvätta bilen imorgon innan jag sticker upp till Luleå & snöööön. (D)
Användarvisningsbild
av grillchips
Skruffel: Min tanke också faktiskt. Har slitit på dubben tillräckligt, nästan så jag börjar noja lite inför besiktningen som sker inom en månad. Å andra sidan körs bilen såpass sällan nu att den kanske kan stå ett par veckor till.... Åh, dessa bekymmer. :D
Användarvisningsbild
av Brainy
För mycket grus ute. Vill inte ha stenskott på sommarfälgarna
Användarvisningsbild
av grillchips
Touché Brainy, touché. :oops:
Användarvisningsbild
av joel80
Jag är rätt övertygad om att vi här uppe i Stockholm/Gävle kommer få en kallperiod till innan det blir vår på riktigt.. Kanske blir det inte mer snö, men kallt och halt kommer det bli igen.

Kan ni som väljer att sätta på sommardäcken redan nu välja att ställa bilen och åka typ kollektivt de dagar som det är minusgrader på morgonen eller sätter ni er och kör olagligt ändå?
Användarvisningsbild
av grillchips
joel80: Visst är det så. Februari (!!) är trots allt inte slut ännu och snö har ju fallit långt förbi månad nummer två förut.
Användarvisningsbild
av joel80
Förra året hade vi ca 1meter snö fram till början av april! Jag baxade upp snöslungan på altanen för att få bort lite så jag kunde dra fram grillen i vårsolen.
Kollat tillbaka på bilder nu och den 13e april snöade det.. sista snön jag ser på bild i mitt arkiv är från en grillning den 21:a april.. då höll det sista på att smälta bort från gräsmattan.
Känslan är att våren kommer lite tidigare i år, men inte riktigt än. ;)
Användarvisningsbild
av Skruffel
Då jag studerar och endast har föreläsning dagtid så brukar jag sällan vara ute på vägarna innan 10, och således lär (en potentiell) minusgrad under natten redan ha övergått till plus innan dess. I annat fall är jag villig att ta bussen (trots att jag inte åkt kommunalt på nästan ett år... :oops:) om det mot all förmodan skulle bli kallt igen.

Men helt ärligt så tror jag inte på mer snö denna säsongen. Och om jag mot all förmodan skulle ha fel, och Stockholm iträder sin fagra vinterskrud en sista gång innan våren officiellt sätt är här, så får jag väl byta till vinterdäck *igen*. Men som sagt, ain't gonna happen! 8)

EDIT: Den snömängd som joel80 skriver om hade jag gärna föredragit framför barmark, alla dagar i veckan! Denna vinter var första vintern med XC60, och även om jag inte kört fast nämnvärt (FWD) tidigare vintrar, så hade jag sett fram emot just denna vintern på ett speciellt sätt - i och med nya bilen och allt. Men jag får väl se fram emot nästa vinter istället...
Användarvisningsbild
av StefanN
joel80 skrev: Kan ni som väljer att sätta på sommardäcken redan nu välja att ställa bilen och åka typ kollektivt de dagar som det är minusgrader på morgonen eller sätter ni er och kör olagligt ändå?
Jag behöver aldrig min bil, bara kör för det är kul.
  • 1
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 190
Bromsbekymmer

@Erik Å , Jag monterade faktiskt av oken fr[…]

AC & kylfläkt

men du såg väll om orginal kartongen va[…]

Med andra ord går inget att justera bak? […]