Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tshirt
#839739
Hej
Är det någon som vet hur man justerar hur högt bagageluckan skall öppnas i fullt läge ? Det är en XC60 med manuell öppning som jag undrar över. (Bagageluckan slår i garageporten när jag öppnar den i garaget.)
// T-Shirt
Användarvisningsbild
av corb06
#839788
Mm jag har två liknande problem med bakluckan. Dels att den öppnar för lågt, så att jag slår i med huvudet hela tiden (195 cm). Dels att i p-huset så går det en ventilationstrumma precis ovanför där luckan öppnas, så jag måste vara beredd på att avbryta den elektriska öppningen varje gång.

Ska köpa ett liggunderlag och klä in trumman nån dag så man slipper lackskador.
av PFA
#839888
Vet inte hur man justerar en lucka med manuell öppning. Se nedan hur programmering görs av elmanövrerad baklucka (från MY14's manual):

Bild

Är det något särskilt tänka p[…]

Vinande ljud från AC(V70 D4 2016)

Tyvärr kommer jag inte med någon lö[…]

Elproblem i baklucka

kan inte vara jordfel då den öppnar me[…]

Kass generator? V70-2012

Svårt på en modernbil att mäta io[…]