- mån 24 feb 2014, 11:33
Jag har precis kommit hem från en 300 mils tripp från alperna t/r och passade på att prova V power racing 100. Kör i normala fall med 98 i Sverige och tycker min T6 Polestar går bra på detta, men det är inte så stor skillnad från att köra med 95, vare sig förbrukning eller prestanda. Den går faktiskt väldigt bra på 95. Jag körde med fullastad bil och takbox och höll mestadels 130-140 förutom vid vägarbeten odyl. Jag kan bara sig att min bil tycker verkligen om V - power racing, den svarade på ett helt annat sätt, kändes helt klart mer alert, med det fantastiska var förbrukningen. När jag tittade på momentanförbrukningen så trodde jag först att den inte stämde. Det var helt andra siffror mot innan och när jag fyllde tanken var snittet 9.46. Detta var i och för sig även genom Danmark och ca 10 mil i Sverige men det var i alla fall så gott som uteslutande motorväg 110-130 (exkl vägbyggen). Det andra sträckorna i Tyskland låg på cirka 1.06-1.10.
Är det någon annan som har märkt så stor skillnan med olika bränslen, det bör väl inte bero på de två extra oktanen utan måste väl bero på tillsatser?
Är det någon annan som har märkt så stor skillnan med olika bränslen, det bör väl inte bero på de två extra oktanen utan måste väl bero på tillsatser?