Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av henka1
Dags för dämparbyte på min S80 T6. Kommer köra med orig-fjädrar men är ute efter lite styvare dämpare.

Funderade först på Sachs Advantage som är c.a 20% styvare än orig och som verkar uppskattade.

Chassit.se säljer dom men rekommenderade även dessa som skall vara snarlika Sachs Advantage då dom också skall vara lite hårdare än orig.

Någon som köpt dessa?

http://webcat.chassit.se/stotdamparsats ... -1400.aspx
av Larzan
Ja, jag har köpt och gör inte om det.
Originaldämpare är rådet ifrån mig är anpassat för bilen.
Det är dämpare ifrån AL-KO som inte alls håller måttet. Ett exempel är vanlig motorvägskörning så blir det ett otroligt gungande efter några gupp i följd. Kanske skummar de eller nåt i dämparna, vad vet jag.
Men ett gupp klarar de i alla fall.

Var och en gör som de vill, men det finns en anledning till att de är så billiga.
Användarvisningsbild
av Nexus
Har de svarta på min V70-99 ihop med 60/40. Fungerar bra men vill du ha hårda så välj de gula. Svarta är typ som orginal i mjukhet.
av Tobzter
Hade svarta på min v70n -02 ihop med 60/40 fjädrar och den vart lite hårdare än orginal riktigt bekväm fast ändå lite stum..va riktigt nöjd med min sats därifrån

Testa att dra ut kabeln från bilen och koppl[…]

Hej, Spärrmekanismen på mitt väns[…]

Jag förstår, fullt rimligt fråga […]

Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]