NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av weeeman
En vän skall köpa en V50, är det standard med dieselvärmare på 1,6d 06-08?
Var sitter den, eller hur kan man kolla att bilen har en värmare (import bilar t ex?)
av TBerglund
Finns det någon officiell data från Volvo som tydligt anger att dieselvärmaren var standard i Norden?
Jag har nämligen precis köpt en begagnad V50 med dieselvärmare från en bilhandlare, där dieselvärmaren har pajat och handlaren vägrar laga den med motiveringen att det är extrautrustning.
TBerglund skrev:Finns det någon officiell data från Volvo som tydligt anger att dieselvärmaren var standard i Norden?
Jag har nämligen precis köpt en begagnad V50 med dieselvärmare från en bilhandlare, där dieselvärmaren har pajat och handlaren vägrar laga den med motiveringen att det är extrautrustning.
Aldrig hört talas om något sådant !
Du har köpt bilen med den utrustningen så ska den funka !
Skulle det vara så kan man hävda att en automat är extrautrusning ½ För manuell var väl standard ;-)
av timebandit
Har för mig dieselvärmaren är standard men parkeringsvärmaren är det inte. Tidur var väl tillval om jag minns rätt.
Så värmaren fungerar som minst som tillskottsvärmare.
av Lövet
TBerglund skrev:Finns det någon officiell data från Volvo som tydligt anger att dieselvärmaren var standard i Norden?
Vad är det för id**t till handlare? All utrustning som sitter i bilen ska givetvis fungera! Du vinner direkt om du orkar gå till ARN med ärendet.

Sonens bil har blivit extremt svårstartad oc[…]

EX60

Ett tips för den som vill kika irl och har v&[…]

ja, alla nät stängs inte över en na[…]

Haha, ja uppenbarligen men frågan är ju[…]