Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av wolf_lover
jag är säker att steget fungerar,jag tog en kabel på +på steget sen till remote och då lyste det rött på steget men då hade jag inte på tändningen
Användarvisningsbild
av Nexus
Tändning på eller av spelar ingen roll då du tar direkt ström på steget från b+ till remoten.
Men som sagt testa en bättre jordpunkt kan vara så enkelt...
Användarvisningsbild
av Nexus
Bäst vet jag ej men på min V70-99 har jag jordat på följande ställe då jag har steget ligger under luckan.
Bild
av wolf_lover
Jag fick igång slutsteget men sen efter jag bara åkte en sväng och gick in i en affär sen när jag skulle åka så funkade inte slutsteget
av wolf_lover
När tändningen på bilen inte är på så mäter jag från +kabeln till jorden då visar den 12 volt samma till remotekabeln men sätter jag på tändningen så får jag inget utslag på jorden eller remotekabeln
Användarvisningsbild
av Nexus
Jag hade kopplat bort remote kabeln helt sen dragit en ny från tex baklyset. Då kan du ju lätt utesluta felet..
av wolf_lover
det är bara att kolla vilken det är 12 v på då på bakljuset och dra en kabel där ifrån till remote på slutsteget då
av wolf_lover
på min kontakt ifrån stereon så har jag
1 svart : jord
2 röd : tändning (acc)
3 orange/vit : bilens ljusregleringsomkopplare
4 blå/vit :fjärrstyrningskabel
5 gul : batteri

då borde jag väl kunna koppla in remotekabeln på den röda som ska vara tändningen
Användarvisningsbild
av Nexus
ja det ska oxå fungera. Har du dragit lågnivåkabel själv?
Hade problem på min 740 då säkringen gick så fort jag koppla remoten. Visade sig att föregående ägare hade klämt rem kabeln under infästningen till säkerhetsbältet så det blev KORTSLUTNING.
Drog ny kabel sen fungerade det utmärkt :D

Bra jobbat. Hur många laddstopp behövde[…]

Uppdatera mjukvaran

T.ex uppdatera om man vill behålla e-call […]

Vad är det du skall göra, ta en motor fr[…]

740 som krånglar

Glömde att lambdalampan lyser inte