Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

PaNi skrev:Visserligen inte vad trådskaparen frågar efter, men vad tycker ni om "Rich Java"? Hade tänkt mig denna i kombination med svart/brunt sportläder och "Copper Dawn" panelinlägg på nästa XC60. XC60 är ju den enda modell som finns med Rich Java så jag tänkte att man därmed blir lite mindre vanlig. Sticka ut lär man ju knappast göra i alla fall med en Volvo i Göteborgstrafiken....

Synpunkter mottages tacksamt!
Bajsbrun?
PaNi skrev:Visserligen inte vad trådskaparen frågar efter, men vad tycker ni om "Rich Java"? Hade tänkt mig denna i kombination med svart/brunt sportläder och "Copper Dawn" panelinlägg på nästa XC60. XC60 är ju den enda modell som finns med Rich Java så jag tänkte att man därmed blir lite mindre vanlig. Sticka ut lär man ju knappast göra i alla fall med en Volvo i Göteborgstrafiken....

Synpunkter mottages tacksamt!
Jag tycker absolut Rich Java är den läckraste färgen på XC60 just nu sedan jag såg grannens nya MY14 i den färgen med snygga mörka fälgar. Ger det mest exklusiva intrycket av alla tillgängliga Volvo-kulörer i mina ögon. Har alltid varit svag för vita bilar, speciellt XC60n i R-design men har nu jag svängt över till "bajsbrun" med det nya kromet :D
Har haft saville grey på min my12 summum, bästa färgen tycker jag nog.
Bilen ser alltid snygg ut, även om den är skitig faktiskt.
Repor syns inte alls skulle jag vilja säga, faktum är att något as har repat upp hela min motorhuv så det ser ut som man sandpapprat hela huven....detta syns bara om man vet om det, och döljs väldigt bra i lacken.
Har kört 11000 mil med min, bor innerstan i sthlm (påbackad stup i kvarten) och bilen ser ut som ny.

Tips, köp denna färg.
Nu skall jag köpa en ny xc60 och så klart är det roligt med ny färg, är sugen på svart metallic också....men repor mm syns förmodligen lättare på en svart.
Har också savile grå R-design 11.
Någon jäkel repade min motor huvud med.. Syns inte då mycket när det är blött ute.. Så ut solen drycker upp syns det väldigt tydligt... Blir någ om lackering under våren..

Den är inte alls lika känslig som svart...
Blir nog crystal vit om det blir ny
XC60,.
Svart och svart metallic förstärker tvätt repor medans på den gråa döljs dom nästan.

För mig blev det den gråa, har fortfarande en svart metallic och en solid svart hemma att tvätta.........
Har precis idag tvättat vår nya Saville grå XC60 för första gången, färgen är säkert bättre än Svart men att repor inte skulle synas kan jag inte hålla med om. Syns redan ett flertal repor så jämfört med Vitt eller silver där i princip inget syns är nog skillnaden mot svart marginell. Ju mörkare färg desto mer syns repor så enkelt är det.
Men visst en riktigt snygg färg är det!
Jag tycker den skiftar något i färg, mellan blå och grå, döljer skavanker, repor, smuts otroligt bra.
Hade jag inte på nuvarande skulle jag tagit den igen, snygg är den på XC60!
Har dock fått för mig att sapphire black också är lite skiftande och har lite samma effekt, är sugen på den då den ser sjukt snygg ut - iaf i bilhallen:).
Om tvättrepor och repor syns direkt, är det inte lika kul då jag alltid tvättar i biltvätt med borstar, ca 1ggr/vecka.
Bakvagn V70 AWD _97

Sprängskiss: https://www.volvopartswebstore.c[…]

Mätarhus

Löda om instrument huset

E85 har 104 oktan och E95 har väl 108 oktan. […]

B230F går fett

Kolla här om det hjälper 1-2-1 = Luftm[…]