Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steffep
Tja..
Hoppas någon kan komma med nån lösning på mitt problem.

Det är så att turboladdet varierar mycket. Ibland går den jätte bra laddar hur fint som helst utan några problem. Ibland finns där inget ladd alls,går som en slö sugis. många gånger, inte alltid så kan bilen gå in i "safemode" precis då laddet sätter in. Jag har bytt magnetventilen,blev inte bättre förutom att laddet blir stabilare då bilen laddar.. har kollat över slangar,ser fräscha ut. har kollat så att wastegate staget löper. Finns det nåt mer som bestämmer hur laddet ska bete sig?? kan tilläggas att tomgången e något lägre än va det bör vara.

Ös på med ideer!
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Vilken årsmodell är det? Är det en tidig årgång?
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Om styrsystemet har gått in i "limp home" minst en gång finns garanterat felkoder att läsa ut, för även om vi gissar en massa vet du ändå inte vad orsaken är.
av Jonas_latt
Jag bor nämligen i Skövde. Skulle kunnat kopplat in datorn och felsöka.
Alltid lättast på "nyare" bilar att bara koppla in datorn. Får nästan alltid fram orsaker.
av Steffep
Då har jag fått felkoder utlästa. .
Spjällhus går trögt eller nåt liknande.
Ska bytas ikväll, förhoppningsvis fungerar det bättre sen. Jag återkommer.
av Steffep
Har nu bytt spjällhus, nu är tomgång stabil plus att den håller sig från limp mode.
Men det här med att den laddar och går bra ibland och ibland inte.... verkar som att den inte alltid går på alla cylindrar, hur kan ja kontrollera spolarna?

Testa att dra ut kabeln från bilen och koppl[…]

Hej, Spärrmekanismen på mitt väns[…]

Jag förstår, fullt rimligt fråga […]

Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]