Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sneseglarn
Finns ju inga direkta långmilare tillgängliga, 16k mil såg jag nån på. Dessutom är Linus bil billigast med awd på blocket, visserligen inte med många tusen men ändå mest utrustning för pengarna. Det är ju bara den lilla detaljen att det garanterat är något skumt och då bör den vara rejält mycket billigare tycker jag.
av Lövet
Konsumentköplagen gäller även vid förmedling. Många oseriösa firmor försöker gömma sig men lagen är solklar.
Användarvisningsbild
av SvenB
Men Linus bil är ju inte att lita på. Hur blir det då med åtaganden med tanke på konsumentköpslagen? Blir det inte massa tjafs där?
av Lövet
Går du via Allmänna reklamationsnämnden så skiter de säkert i det. Men tingsrätt kan de inte slingra sig från. Tyvärr tar ju det tid.

Att överhuvudtaget fundera på att handla av den handlaren när det finns så extremt mycket Volvo till salu i detta land förbluffar mig.
av specos
Jag förstår faktiskt inte varför man ö h t överväger att köpa en nyimporterad bil i dagens samhälle då man vanligtvis kan få en svensksåld med bättre historik för i runda slängar samma pris (vilket vid en snabb titt även gäller för denna modell, lägg på några tusnelappar så kommer du även få den såld den dagen du ska byta bil...).
Användarvisningsbild
av TommyP86
För att en väldigt stor majoritet av svenska bilar är d3 fwd med tygsäten, manuell låda och standard stereo? Sen kan jag hålla med dej lite, kassa handlare är _galet_ irriterande, köpte en bil i somras, av en något speciell handlare i gbg. Bilen var ju kanon, men innan allt var färdigt...:P jag visste dock om det innan, men det är lika irriterande för det.

I ts fall hade jag mycket hellre hämtat en själv, finns mkt fina bilar i tyskland, holland belgien.
av Lövet
Jag förstår absolut att man importerar. Men då när det gäller Audi, BMW, Mercedes som finns tusenfalt fler av begagnat i Tyskland och Italien. Men Volvo, det finns ju hur många som helst här. Specos har även en poäng i att andrahandsvärdet normalt är något lägre sedan vilket gör att pengabesparingen ibland uteblir helt.
Användarvisningsbild
av hollan
Ja priserna i tyskland är snudd på dyrare nu för tiden
Fjällan vill ha en renault captur så jag satt och spåna på mobile.de
Men döm av min förvåning en beg med ca 1000mil på mätaren och lagom utr gick på 15800eu + då transport och regbes
På bilia fick jag pris på 158000 för en helt ny med navi 17" ect
Alltså inte alls lönande
Användarvisningsbild
av HakanJ
Dyrare vet jag inte men dom finns och man ska helt klart se upp och är man intresserad så pruta.
Hösten 2012 va jag ner och köpte en -12a R design V60 AWD D5. Har bra kontakter på Volvo och fick rådet att köpa på en Volvofirma för att undanröja alla problem med fifflade bilar.
Vid den tidpunkten stod en svensksåld 12a i ca 380" med knappt 3000mil på mätaren här hemma. Prutade den bilen till 240" och det kändes bra. Redan här billigt.
Åkte ner och fick till min förvåning se att det va en inbytt svensk bil som ej var tagen ur det svenska registret. Ringde hem till kompisen för att få allt kollat o det fanns inga problem mer än att en betalningsperiod på skatten inte va betald.
Betalade den o och körde hem på svenska skyltar med en -12a 2900mil R design med en hel del utrusning som VOC, delbart drag, lucka, media m.m. för 240"

Nu hade jag extra tur men visst finns dom bilarna.
Har husbil och även köpte en i Tyskland men den vi har nu i Sverige eftersom den va billigare här. Kolla priser och köp där det är billigast. Inte alltid Tyskland. Man måste vara aktiv.

För vissa bilar kan man. Det gick för mi[…]

B230F går fett

Nu fick jag inga felkoder men senaste gången[…]

Byta servo XC60

Toppen, tack för svaret! Då kän[…]

Låsproblem passagerardörr

Kabelbrott i framdörr har haft samma problem […]