Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Elmeholt
Hej på er, upptäckte häromdagen att L'et i volvo-emblemet bak satt lite snett (se bild), så skulle ju vara smart och försöka vrida till det. *snäpp* sa det så lossnade det :(
Om jag åker in till min volvohandlare och ber de sätta dit ett nytt, har dom nån mall så allt hamnar korrekt då?
Vill ju inte att de inte blir centrerat osv.
Bor man i Norrland så får man leva med att verkstäderna fortfarande inte riktigt släppt 1900-talet ;)

Bild
Användarvisningsbild
av Vojje
mallen finns i Torslanda. Använd lite "fingertoppsgefuhl" :D
av Elmeholt
Var de jag var orolig för. Så de lär va lika snett å jävligt när dom satt dit de nya då. :/
Men verkar som att mallen i Torslanda var trasig när dom gjorde min bil då. :p
Användarvisningsbild
av Vojje
det är vibrationerna från torkararmen som får "L" att lossna. Be dem att kolla upp saken.
Användarvisningsbild
av Nexus
Hade inte bilen varit ny så har jag en satts ligger som saknar första V i volvo.
Finns det köpa bokstäver löst eller byts hela emblemet V O L V O ?
Användarvisningsbild
av Sierra94
Borde väl snarare bero på dåligt klister? Jag tog nyss bort mina emblem på min v50 och dom satt rejält fast. Efter lite jobb med varmluftspistol och fiskben/tång så kom de loss.

Men kvalitén på limmet har säkert blivit sämre (som allt annat) ju nyare bilen är :-)
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag tror Vojje behagar skämta i båda sina inlägg. Men givetvis finns det mall även på vilken auktoriserad Volvoplåtverkstad som helst. :wink:

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]