...

Moderator: Moderatorer

Andra delen i senaste klippet, med Passaten, där har vi ett förbannat jävla praktexempel på varför DRL inte fungerar med våra nordiska väderlekar. Ljust ute men snöigt och foggigt........
Jepp! Även den van som kommer ikapp passaten precis på slutet har DRL.. som är så pass mesiga att de knappt syns framåt i det vädret. Hur det såg ut med bakljusen på den vet jag inte, låg aldrig bakom den.
Låg efter en VW Touran häromdan, körde glatt runt utan bakljus i dimman så jag blinkade och tutade när vi kom fram till ett stopp.
När han stannade så hoppade jag ut och talade om för honom att det var ingen vidare bra idé att köra utan ljus bak i den dimman som rådde för stunden, han fick tänt ljuset, tackade och körde vidare.
Förvisso en liten omväg för min del, men man vet ju aldrig vad som skulle kunna ha hänt annars!
Man undrar om sånna förare bara inte kan sin bil eller om det är något annat som ligger bakom.
Litar man för mycket på att automatiken ska sköta det? Kanske inte så konstigt eftersom vi "alltid" haft ljus som alltid är på. Det här med att tänka på vilket ljus man har igång är helt bortvant.
Nu har jag inte köpt ny bil hos en bilhandlare, men informeras man ens om sådana funktioner eller förutsätts det att man ska veta och hänga med i tekniken? Spontant är jag övertygad om att folk helt enkelt inte VET. De som däremot åker med släckta lyktor runt om DYGNET RUNT på nya bilar.... Har de mörkerseende deluxe eller är de för dumma för att inse att mörkret framför beror på avstängda lampor?
Fy Brainy! Akta dig så du inte hamnar på film! ;)
Men det måste väl varit med nån annan bil? Inte behöver du väl tänka på vilket lyse då har igång på Volvon? Du har väl fungerande ljusvred där ljuset alltid är på om bilen är igång?
  • 1
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 356
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]