Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Baselord
Hej,
Om jag inte har helt fel så kom det en ny betydligt snyggare växelspaksdamask med V70 R-Design MY12 - .
Någon som vet artikelnr och pris hos Volvo?

Samt är det lätt att byta denna själv?
Användarvisningsbild
av kristianmann
Det finns lite info under bilden på min växelspak här: http://www.garaget.org/?car=257912&image=2711982

Priset kommar jag inte ihåg, men det är enkelt at byta. Monteringsanvisning finns på Volvos hemsida för växelspaksknoppan och den är bra at ha i handen. :D

Mvh,
Kristian
Användarvisningsbild
av grillchips
När vi ändå är inne på växelspaken, finns det ingen snyggare knopp till V70II? Den där är säkert skön att hålla i men den känns förbaskat 90-tal.
Användarvisningsbild
av daSea
Skapade en tråd igår där jag försöker ta reda på om den nya, i mitt tycke snyggare, växelspaken passar i V70II. Brorsan har den i sin nya XC60 (MY14)med manuell låda.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 6&t=103287
Användarvisningsbild
av Giggs
grillchips skrev:När vi ändå är inne på växelspaken, finns det ingen snyggare knopp till V70II? Den där är säkert skön att hålla i men den känns förbaskat 90-tal.
Sitter en i V60 R-design som har lite sjystare finish, samma form och storlek om jag inte minns fel, den borde säkert passa!?
Användarvisningsbild
av daSea
Den du menar Giggs är densamma som R-design knoppen till V70II, så ja den passar (samma art.nr). Men den är inte så annorlunda mot standardknoppen. Bara lite trevligare och mjukare perforerat läder... sen kan man byta damask också till R-design om man vill, men den får man naturligtvis köpa separat då. Jag är ute efter en helt annan spak, den som har lite modernare form och som kom med V40:n och nu även sitter i nya XC60 MY14... dock inte i nya V70 MY14.
Användarvisningsbild
av Giggs
daSea skrev:Den du menar Giggs är densamma som R-design knoppen till V70II, så ja den passar (samma art.nr). Men den är inte så annorlunda mot standardknoppen. Bara lite trevligare och mjukare perforerat läder... sen kan man byta damask också till R-design om man vill, men den får man naturligtvis köpa separat då. Jag är ute efter en helt annan spak, den som har lite modernare form och som kom med V40:n och nu även sitter i nya XC60 MY14... dock inte i nya V70 MY14.
Stämmer nu ser jag, verkar vara samma. Dock är det två olika bilder vilket verkar konstigt.
Min r-knopp är ganska blank i lädret, r-knoppen som sitter i S/V60 däremot är helt matt. (noterade detta när jag provsatt en S60 R-design)
Kan det vara så att de ersatt den gamla med en ny knopp och behållit art. nr kanske?

Den du syftar på får mer än gärna vara bolt-on på V70in, vilket lyft det skulle bli! :)

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]