...

Moderator: Moderatorer

Mwi:
Haha.. den dagen den sorgen.. Menar du att du kör lika illa som vissa i mina videos och skulle kvalificera dig som filmstjärna? ;)

goose: Allt går att lösa! ;)

För att vara lite seriös så är det ju självklart att jag tar bort eventuella delar som kan identifiera någon om jag blir ombedd.. om det inte är någon som utfört något brott mot mig.. typ en smitare eller nått i den klassen. Men då blir det ju såklart polisinblandning och sånt också..
På väg att tanka upp ett nytt "avsnitt" nu.. men får lägga in det här imorgon då jag inte orkar vänta på uppladdning och omkodning.. Så se det här inlägget som en teaser.. :)
Sen får ni väl kolla igenom och se om jag fångat er på bild!! ;)
Här kommer nästa video.. :)
Lite blandad kompott den här gången men ingen rondell! ;)

Skriver via mobil så får fixa embed-länk och byta rubrik sen. :)

Edit:
Inbäddad länk:
[youtube]E8O63jO3HDk[/youtube]
Mycket konstiga typer. Men 240:n utan bakljus var nog pinsamt medveten om sitt "mörker". Jag har nog förträngt hur stökigt det är i storstadstrafiken, för det verkar mest vara där du hittar avarterna.
Man ger sig faan inte ut på en mörk motorväg utan bakljus! Då får man tejpa fast en ficklampa bak eller nått före om man nu vägrar fixa lysena på vanligt sätt. Visste han om det behövde han påminnas ordentligt. Sen att han körde rätt sakta gjorde inte saken bättre. Vissa som håller lite högre hastighet kom ikapp honom VÄLDIGT fort.

Tycker det räcker att jag kommer in till stan i Gävle för att hitta dem.. :) Ser inte Gävle som storstad.. Men visst, det kan vara en lite större andel i Stockholm.. och högre tempo och mer trafik vilket gör att fler tar större risker. :)
Men, jag försvarar honom inte. Undrar vad polisen skulle rubricera det som. Allmänfarlig vårdslöshet? Att ge en ordningsbot på grund av att det inte lös bak, räcker inte tycker jag. ??:-/
Nej nej.. jag trodde inte heller det. Min irritation var enbart riktad mot föraren.. inte mot din kommentar! :)

Ja, undrar också vad polisen skulle säga om dom såg honom.. eller inte såg, så att säga.
Nej du har rätt, jag missbedömde hans hastighet då det gick bra snabbt, så han kom ikapp mig fortare än vad jag trodde, däremot hade jag fått köra rätt nära den jag körde om innan jag skulle kunna byta fil då om jag inte hade bromsat.. Det är vidvinken på front-kameran, så när han är ikapp mig har jag bara några billängder kvar till framförvarande.
Jag gick alltså ut i "normalt" avstånd före omkörning.. Sen tog jag det extra sakta när den som kom ikapp la sig så satans nära. Barnsligt kanske, men jag blev irriterad. Skulle han bromsat in lite och gett lite marginal hade jag sett till att gasa på lite och snabba på omkörningen, det brukar jag göra för att "tajma" trafiken.

Jag gissar att ni skulle fått en "ilsk" video från personen bakom också om han hade haft en dashcam. Jag skulle vara "slow cut off" eller nått sånt. :)
  • 1
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 356
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]