Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Skandal Polisen borde ha vinge på sina bilar!
I polisversionen betalar man inte extra för någon träpanel inte :wink: Det är bara ett arbetsredskap så allt är gjort för att det ska vara en så bra och billig polisbil som möjligt! :)

Polisbilarna går av bandet och åker in på Volvo Special Vehicles, där kan dom fixa alla polisutrustning och t.ex tona rutorna. För det är precis som du säger, så mycket tonat kan man inte få annars.
På S60in fick man tona i efterhand Volvo gjorde ingen fabrikstoning på S60 men på S80 gjorde dom det, tog kebab-tonat ala turktonat så mörkt det bara gick! ;) Var mycket nöjd med fabrikstoningen på XC60in skulle gärna se att dom hade den toningen till alla modeller. :)
Nu är det i alla fall beställt och det blev en XC70 D4 AWD Automat Momentum Business Edition, solidsvart med svartlackade 19” Erakir.
Ingen vinge, tycker den ser ut som en stor bomerang.
Beställde med solfilm istället för tonat glas eftersom 70-bilarna tydligen är ljusare än tex xc60.
Ska kolla upp foliering av alla kromlister när jag fått det om 8-10v, kanske även hasplåtarna fram o bak.
Smaken är som sagt olika och här i Göteborg finns det alldeles förmånga "oförfulade" volvobilar.
Snyggt! Ser ut som en bra spec, erakir fälgarna tycker jag är mycket snygga dock så har jag inte sett så många XC70 ha dom. Noterbart är också att läderstolar kostar 6500kr till XC70. :)
polestar skrev:Är det denna XC70 ni menar? :D

Bild
Gurra82 skrev:Hög tid för Volvo att man köpa svarta lister istället kromade, såg en ny civil polisbil på Volvo i Växjö häromdan, riktigt snygg med twilight brons, tonade rutor och svarta lister, bara de svarta listerna gjorde ju att man förstod att det var en polisbil, (även på exteriöra backljusen och polisens "egna" 17" fälgar)
simonhalmstad skrev:Skandal Polisen borde ha vinge på sina bilar!

Läste i senaste ViBilägare där dom testar XC70 polisbil. Dom där snygga 17-tummarna var special för polisen, har själv undrat varför man ser så få (tydligen inga) på vanliga bilar. Dom är speciellt framtagna för att kunna köra upp för en trottoarskant (stod inget om hur hög :) ) i 35 km/h och för att vara lätta att rengöra.

I samma reportage finns en bild på Volvos instruktionsbok till polisbilarna, på framsidan av den är det en polis-V70 med vinge.

Motorerna var oftast D5. I län med mycket motorväg kunde dom ibland välja V70 med T6.

Ursäkta för OT
Jag har för mig man kan köpa polisfälgarna som tillbehörsfälg men det lär nog inte va billigt ;) Dom kör en del med V70 BI-FUEL också så det är ju bra dom är lite miljövänliga. ;)
och nu 4-5 veckor efter min beställning så kommer nyheten om att volvo släpper en XC70 Sport där alla kromlisterna runt fönstren är svartblanka. Ser även ut som om lister nere på dörrarna sargen runt dimljusen och listen på bakluckan är svarta. Precis som jag vill ha det.....
Har du passerat point of no return? Dvs att du inte längre kan ändra din order?
poscarjr skrev:Har du passerat point of no return? Dvs att du inte längre kan ändra din order?
Ja det var i förrgår faktiskt men jag kan inte vänta längre, behöver bilen snarast. Antar att XC70 sport blir MY2015 och man kan få den först i sommar/tidig höst?
Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]