Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Nexus skrev:Men ha påstår ju det var 1 ägare före honom. Sen vet jag att den bilen såldes för under 100000 på bilfirma i november.
Det stämmer att den bytte ägare senaste gången i november enligt Transportstyrelsen. :?:
Användarvisningsbild
av milktrucker
polisbilar är helt vanliga personbilar, varken mer eller mindre. Samma motorer och samma effekter som personbilarna. allt från 140 hk gasmotor till T6, men 2.5T/D5 är vanligast.
Volvo bygger dem som vanliga bilar, men efter produktionsbandet åker de in på en verkstad där krängningshämmare och länkarm/bussningar byts till en styvare variant för att klara den högre tjänstevikten, ca 80 kg mer. Detta för att polisbilen ska klara av smidig väghållning i höga farter.
Baksätet byts till tvättvänligt galonliknande material, framstolarna förblir i tyg. Mycket elektriskt dras och och kopplas ihop, samt en drös av elektronik och kommunikation installeras.
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
milktrucker skrev:polisbilar är helt vanliga personbilar, varken mer eller mindre. Samma motorer och samma effekter som personbilarna. allt från 140 hk gasmotor till T6, men 2.5T/D5 är vanligast.
Volvo bygger dem som vanliga bilar, men efter produktionsbandet åker de in på en verkstad där krängningshämmare och länkarm/bussningar byts till en styvare variant för att klara den högre tjänstevikten, ca 80 kg mer. Detta för att polisbilen ska klara av smidig väghållning i höga farter.
Baksätet byts till tvättvänligt galonliknande material, framstolarna förblir i tyg. Mycket elektriskt dras och och kopplas ihop, samt en drös av elektronik och kommunikation installeras.

Tack. Visste att den var lite ombyggd, men trodde att dem hade lite vassare motorstyrka än oss andra. Fast deras körutbildning är ju under all kritik så det är väl inte så konstigt ;-//
Användarvisningsbild
av Nexus
Pris =bud tycker jag oxå är ganska kul när folk skriver. Sen blir de sura när man ger ett bud vad jag anser bilen/saken ha för värde. DVS de vet ju lägsta pris de säljer för men vill lura någon stackare betala mera än bilen/delen är värt..
av Clonetom
eccy243 skrev:Jag såg en annons på en Focus 1,8F. "Kamrem nybytt. Kvitto finns." :roll:
Den har, precis som Volvos 1,8F, kamkedja... Som aldrig ska behöva bytas.
Undrar vad det står på kvittot :wink:

Kom att tänka på Merca som åxå har kamkedja,där har jag sett nybytta kamremma åxå.
Och även V6 motor om deras raka sexor :roll:
av *pettson*
Det svåraste verkar vara sanningen. Efter mailkonversation. Teledito.. Och en massa bilder for jag till helsingborg i tron om att en bra affär kunde göras. Men när jag kommer fram så är den nypolerade bilen precis nedskitad. Den superfina inredningen är underbar för en blind. Den är repad, klöst och det mesta i plastväg är spräckt. Vänster spegel är bara hälften kvar av och vänster sidas bakljus är det hål i. Bilen har telefon i utrustningen, och ja den fanns där att t.ex skrapa rutan med. Jag hade med vida för kontroll. Oturligt nog levererades tydligen den här xc90n med lossad odb inknölad i panelen. Jag hittade den och totalt 27 felkoder på motor, låda, telefon regnsensor, ja allt.. Sista kiket var under bilen där avgaset var plåtlappat. He bil ville ha 57000 för folkraceobjektet. På grund av alla skador och mitt 30mils enkelresande så gick priset ned 400kr. Och utan garantier. Han fick ord jag inte skriver här som svar..
Hans landsman annonserar samtidigt ut en usa import, ett flyttgods för en högre summa. 10minuter av min tid sa mej att den var ett mellanting av hundkoja och folkracebil även den, med bonusen att bromsarna var det sämsta jag sett i mitt liv. Med folkraceobjekt menar jag två riktigt tilltryckta dörrar, bucklig huv och utbytta.stötfångare i två felaktiga nyanser.
Här är ena.. http://www.blocket.se/helsingborg/Volvo ... ?ca=14&w=3
här är den andra. Ingen visar skador på bild. För att citera säljarna som bägge hade samma sneda syn.. Man kan aldrig köpa en hel begagnad bil. Den är inte ny..
http://www.blocket.se/helsingborg/Volvo ... ?ca=14&w=3

Jotack jag köpte en svartmetallic xc90 2004 privat med 22000mil på mätaren i utmärkt skick för under 70.000. Men det var i göteborg.
Men varför i helvete måste det ljugas vilt för? Förste man som ser bilarna irl avslöjar dom ju direkt.
Bränsletryck B230fb.

Hejsan. Mitt bränsletryck ligger på 2,2[…]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]

Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]

XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]