Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av boating1
Har nu blivit ägare till en Volvo 245/91. Det är en f.d diplomatbil så utrustningsnivån är trevlig med ac, ljus läderklädsel, ett tredje baksäte och automatlåda. Dessutom har den ingen dragkrok så bilen är i ett bra skick. Servicehäftet har stämplar både från Usa, sydamerika och Stockholm. Vagnen har förresten rullat cirka 15000 mil.
Det tråkiga är att det inte finns nycklar eller larmdosa till bilen. Hur ska jag lösa detta? Köpa en reservdelsbil eller gå till någon volvohandlare?

Hälsningar
Johan
Användarvisningsbild
av crumpets
Kolla om en handlare kan göra nya nycklar till dig, eller köp lås från skroten :)
Användarvisningsbild
av Swirre66
Kolla med CVI Autoparts dom har haft satts med nycklar, tändningslås , dörrlås mm för en 2000 spånn, kolla om det finns till din modell
Larmdosor brukar man kunna köpa beg. och koda om
Köpa på Volvo låter dyrt ............ kolla då beg på nån skrot, kolla på nätet Bildelsbasen
av Schmoyoho
Larmdosa? Fanns det 240:s med fjärrlås :o

Du skulle inte ha lust att slänga upp några bilder? Eller är det enbart klädsel och utrustning som inte är bildintressant (fast det låter ju intressant som du beskriver det)
av boating1
hmm... glömde skriva att det sitter ett gigantiskt larm i bilen. Instruktionsboken är verkligen av det bastanta slaget. Kanske är det bäst att köpa en reservdelsbil och byta ut alla ecu boxar?
Användarvisningsbild
av Allinug
regeeN skrev:Larmdosa? Fanns det 240:s med fjärrlås :o
Klart att det finns! Men ett problem i staden där jag bor är att det finns folk som uppenbarligen tror att larmdekalen på fönstret och röda lampan som lyser på instrumentpanelen på 240:n är någon slags bluff och att de därför måste försöka bryta sig in i bilen bara för att höra och se att det finns ett fungerande larm. :x

Men kan nån klargöra, eftersom dom &aum[…]

Det svänger…… https://carup.se[…]

Hej på er! Som rubriken antyder har jag ett[…]

Startproblem Volvo V70 2010

Testa ett annat batteri, troligen nån d&arin[…]