Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av semmelman
Läste om en Dacia-modell som inte hade inställbar ratt i någon ledd, den var helt fast!! Vill man ha hygglig körställning får man alltså operera armarna. Så ta med det när ni säljer bilen, inställningsbar eller vinklingsbar ratt, ingen självklarhet. Jo på volvo kanske.
av Clonetom
semmelman skrev:Läste om en Dacia-modell som inte hade inställbar ratt i någon ledd, den var helt fast!! Vill man ha hygglig körställning får man alltså operera armarna..
:roll: Ok det var så man gjorde före 90-talet på bilägarna,den var ny :roll:
Tror mer den inställningen härrör från en helt annan genetiskt defekt :wink:
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Bra Semmelman. Brister är alltid bra att skriva. Då kan dem inte komma tillbaka sen & gnälla :D Men som Nexus skrev att många använder Fullutrustad & så saknas all extrautrustning. :???: Vi har en skön kille på öjn. Björn Pettersson. Alla hans bilar är enligt annonsen i toppskick. Toppex Nyskick. & det spelar ingen roll att bilen är 20 år gammal. & Gotlandsbil Ej saltkörd. :roll: Så vi åker inte till fastlandet på vintern?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Eller hur fantastiskt ofta antalet ägare i annonsen inte stämmer med verkligheten och när man frågar ägaren varför så vet de inte utan summan verkar taget ur luften.
Användarvisningsbild
av Nexus
Jag brukar maila och fråga ägarantalet då jag vet det är fel bara för se deras dumma förklaring :lol: .
En del blir griniga och erkänner att JA DET ÄR NÅGRA FLERA ÄGARE sen avslutar med "tänkte inte på det"

Tex denna har bara en tidigare ägare http://www.blocket.se/jonkoping/Volvo_V ... ?ca=12&w=3
Men transportstyrelsen säger 5 ägare på bilen.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Hehe!

Eller annonsörer som täcker över nummerplåten men gladeligen mailar den när man frågar. Hur tänkte man där?
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Nexus skrev:Jag brukar maila och fråga ägarantalet då jag vet det är fel bara för se deras dumma förklaring :lol: .
En del blir griniga och erkänner att JA DET ÄR NÅGRA FLERA ÄGARE sen avslutar med "tänkte inte på det"

Tex denna har bara en tidigare ägare http://www.blocket.se/jonkoping/Volvo_V ... ?ca=12&w=3
Men transportstyrelsen säger 5 ägare på bilen.
Reagerade på en sak till i den annonsen. Det står att det är en my04, men registreringsnumret börjar på T. Inte många bilar från 2004 gör det. & hos transportstyrelsen står det att det är fordonsår 2004. Men det står oxå "I trafik första gången i Sverige: 2002-10-29"

Hur bär dem sig åt??? ?:-/
Användarvisningsbild
av milktrucker
eller den här:

en bilförsäljare som säger att oljan är nybytt, och när man drar upp stickan är oljan kolsvart och tunn som vatten....

eller denna bilförsäljaren:
varför har bilen varit avställd i 9 månader utan att ni annonserat ut den?
- det är så man gör
Användarvisningsbild
av wissel
:oops: Jag skriver in allt i annonserna av den orsaken att jag inte känner läsaren.
Tänker på professorn som talade om ett ihålig rör...till slut var det en student som sa " är inte alla rör ihåliga". professorn
svarade, " I det här sällskapet kan man inte vara tillräckligt tydlig"... :P
Volvo V50 "Mr White"

Snyggt! Det matchar ju resten av interiörens […]

DennisCA's Volvo 850 -97

Snyggt jobbat, kul att se!

Även om fläktmotorn fungerar brukar grun[…]

Jag kan höra på nyheterna precis lika b[…]