Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hakank
Och i min nuvarande 181 och inte alls oviktigt i sammanhanget 420NM vid 1500 varv
av newbie1111
hakank skrev:Hur många hästar och vilket vrid är det i en D3 Polestar?
215hk, 420 nm.
Jag upplevde stor skillnad efter optimeringen, och är väldigt nöjd.
Har inte testat en 181hk, men förhoppningsvis upplevs den piggare än "gamla" 163?
Användarvisningsbild
av hakank
Jag tror inte du blir besviken i allafall. Det borde ju finnas tillfälle att provköra hos nån Volvohandlare?
Användarvisningsbild
av MartinS
hakank skrev:
Givetvis beror det på vad man är van med. Men trådskaparen kommer från en D3
Då håller jag med dig, jag läste fel, trode han kom från en D5:a. Sorry

Då förstår inte jag riktigt hur en 181hk utan polestar kan va en katastrof om man är supernöjd med sin D3:a.

/Martin
av PFA
Jag tycker du ska testa nya D4'an också. Förvisso en 4'a och utan AWD, men en trevlig bekantskap. Jag kan rekommendera glastaket.
Användarvisningsbild
av PaNi
Jag hade precis samma dilemma i december; D4:a för att få nya motorn och mer utrustning eller D5 AWD. Jag valde D4:an. Rätt eller fel vet jag inte än, får återkomma i april.
av Petzzon
Lätt val. D4 AWD, med tanke på kampanjer så skiljer det ju ca 25000:- mellan dessa, om samma erbjudande gällt även D5 hade jag tagit den, men för vår del blev det D4. Volvo är ju den stora vinnaren om du väljer D5, exakt samma motor men väldigt mycket mer betalt. Satsa på Polestar när det kommer istället.
av newbie1111
MartinS skrev:
hakank skrev:
Givetvis beror det på vad man är van med. Men trådskaparen kommer från en D3
Då håller jag med dig, jag läste fel, trode han kom från en D5:a. Sorry

Då förstår inte jag riktigt hur en 181hk utan polestar kan va en katastrof om man är supernöjd med sin D3:a.

/Martin
Det är ett steg ned, från 215 hk till 181hk. Den jag har idag är inte längre en D3 AWD utan 50hk extra med optimeringen. Efter det känns den först som att bilen går som den ska! Ingen racer men helt normalt i mina ögon. Innan optimeringen var den som sagt rent av slö!
Men som ni säger, Polestar kommer förmodligen även till denna version och då åker det i direkt.

Någon som testat nya 181HK AWD och kan säga om det skiljer sig mycket mot 163 AWD?
Glastaket är härligt,hade det på en hyrbil och det var nice!
Sportstolarna har jag inte testat faktiskt, men roligt att förnya sig lite, någon som har en jämförelse med standard att delge?
av newbie1111
PFA skrev:Sportstolarna är oerhört sköna, men du ska inte vara för bred vid magtrakten :)
Det skall gå bra, iaf än så länge:)

Vilken färgsättning kör du?
Trasig Renault Scenic

Har idag varit på Biltema (körde med Re[…]

För vissa bilar kan man. Det gick för mi[…]

B230F går fett

Nu fick jag inga felkoder men senaste gången[…]

Byta servo XC60

Toppen, tack för svaret! Då kän[…]