Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag ser faktiskt ingen skillnad i hur långt ner hjulhusen går på en my13 och en my14, jag vill påstå att det är skitsnack från säljaren. Plasten bakom hjulhusen blir rejält blästrade om man skippar stänkskydden.
Jag köpte stänkskydd fram till min My2011 som också vit. Jag tyckte det stänkte lite väl mycket upp på passagerardörrarna fram. Räckte med en enda blöt rondell så var dörrarna helt fläckiga.
Däremot för utseendets skull, blev det inga stänkskydd bak..

Jag upplever att stänkskydden fram har minskat stänket upp på dörrarna. Jag har dessutom precis monterat på Sidotrösklar och i manualen rekommenderade de att man monterade på stänkskydd fram för att minska det värsta stenblästrandet på trösklarna.
MartinS skrev:Jag ser faktiskt ingen skillnad i hur långt ner hjulhusen går på en my13 och en my14, jag vill påstå att det är skitsnack från säljaren. Plasten bakom hjulhusen blir rejält blästrade om man skippar stänkskydden.
Jag kikade snabbt på lite bilder och jämförde. Jag håller med, ser inte ut att vara någon skillnad mer än att MY14 är nedlackad. Han har nog fått det om bakfoten, eller tyckt det var lite jobbigt att trycka in stänkskydd på offerten :) Jag reflekterade inte så mycket över det. Uppenbarligen. Å andra sidan har det ingen större betydelse för mig.
PFA skrev: Deal'ade till mig stötfångarskydd. Säljaren glömde naturligtvis få det fixat till dagen jag hämtade ut bilen för drygt två veckor sedan, men idag blev det gjort. Förutom att det förhoppningsvis ger ett bra skydd så är det faktiskt grymt snyggt, en snygg kontrast till den vita lacken helt enkelt.

ÅF menade att det var ett precisionsjobb att sätta skyddet det och att bara en snubbe gjorde det. Men han hade nog en dålig dag idag eftersom skyddet hade bubblat sig något i ytterkant, hade helt enkelt lossnat på vissa ställen. Surt. Någon som upplevt samma?

De får kolla på det igen nu på onsdag, när den ändå ska in för hjulinställning (ratten vriden något åt vänster).
Om det är likadant som för V60, det svarta med genomskinliga ränder, så fick jag problem inom två veckor. Det åkte in smuts under skyddet som syntes i de genomskinliga ränderna. Har fått skyddet utbytt och än så länge sitter det okej.
MrCooper skrev:
PFA skrev: Deal'ade till mig stötfångarskydd. Säljaren glömde naturligtvis få det fixat till dagen jag hämtade ut bilen för drygt två veckor sedan, men idag blev det gjort. Förutom att det förhoppningsvis ger ett bra skydd så är det faktiskt grymt snyggt, en snygg kontrast till den vita lacken helt enkelt.

ÅF menade att det var ett precisionsjobb att sätta skyddet det och att bara en snubbe gjorde det. Men han hade nog en dålig dag idag eftersom skyddet hade bubblat sig något i ytterkant, hade helt enkelt lossnat på vissa ställen. Surt. Någon som upplevt samma?

De får kolla på det igen nu på onsdag, när den ändå ska in för hjulinställning (ratten vriden något åt vänster).
Om det är likadant som för V60, det svarta med genomskinliga ränder, så fick jag problem inom två veckor. Det åkte in smuts under skyddet som syntes i de genomskinliga ränderna. Har fått skyddet utbytt och än så länge sitter det okej.
Spännande. Men det gick alltså att byta ut? Satt inte ditt heller hela vägen? Jag kommer att köra 3-4 mil innan de kollar på det på onsdag och det är ju inte omöjligt att det hinner kryper in smuts under tiden. F-n så irriterande att de inte kan göra det ordentligt från början.
PFA skrev:Spännande. Men det gick alltså att byta ut? Satt inte ditt heller hela vägen?
Det märktes inte att den satt dåligt förutom att smutsen var synlig i ränderna. De sa att de skulle montera den med ånga för att få den att fästa ordentligt.

Jag har detta:
http://accessories.volvocars.com/Access ... VCC-462705

Antar att du har denna:
http://accessories.volvocars.com/Access ... VCC-464694

Ränderna är lite tätare på V60 vilket gjorde att sanden/smutsen som kom in syntes väldigt tydligt. Känner en till som också fått in smuts under sitt skydd.
Som av en slump såg jag en XC60 T6 AWD MY14 i inscription white med lackade stänkskydd runt om nu på lunchen. Det skämdes inte för sig tycker jag.

Efter att ha sett hur bakre kofångaren och trösklarna ser ut efter några tusen mil utan stänkskydd förstår jag inte att man kan va utan.
MrCooper skrev:
PFA skrev:Spännande. Men det gick alltså att byta ut? Satt inte ditt heller hela vägen?
Det märktes inte att den satt dåligt förutom att smutsen var synlig i ränderna. De sa att de skulle montera den med ånga för att få den att fästa ordentligt.

Jag har detta:
http://accessories.volvocars.com/Access ... VCC-462705

Antar att du har denna:
http://accessories.volvocars.com/Access ... VCC-464694

Ränderna är lite tätare på V60 vilket gjorde att sanden/smutsen som kom in syntes väldigt tydligt. Känner en till som också fått in smuts under sitt skydd.
Korrekt. Får se vad de säger om det imorgon. Tack för input!

Har kört med Rica i ett flertal bilar och j&a[…]

Byta bältet mitten bak??

Hej nej det är inte så enkelt tyvä[…]

Byte huvudbromscylinder

Mänga bra tips. Har testat med att håll[…]

Väcker denhär tråden en smula igen[…]