Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av newbie1111
Hej,

Dags att beställa ny XC60, är väldigt nöjd med min my12 D3 AWD Summum/polestar.
Får inte riktigt in allt jag önskar och tvingas välja mellan följande - vilket hade ni valt???

D4 AWD 181HK Summum Business E PRO II
Glastak
Navigator
Manuell
Tonade rutor
Metallic
Vinterpaket
Klimatpaket tidur mm
18" Freja
Hungrind/skyddsgaller mm
Sportstolar/sportläder
Sportpedaler
Polestar???

elller ...

D5 AWD Summum Business E II
Manuell
Metallic
Klimatpaket tidur mm
18" Pan

Lutar åt D4 men om inte Polestar släpps är det katastrof.
Synpunkter?
Användarvisningsbild
av Perra83
D4!

Lagom effekt men du får ändå mycket vrid.

Utrustningen blir roligare. Finns ingen D3 så du får ännu mer utrustning? Ta bort emblemen och säg till grannarna att det är en D5 :wink:
av newbie1111
Perra83 skrev:D4!

Lagom effekt men du får ändå mycket vrid.

Utrustningen blir roligare. Finns ingen D3 så du får ännu mer utrustning? Ta bort emblemen och säg till grannarna att det är en D5 :wink:
Utrustningen känns roligare än den jag har idag, speciellt med glastak som gör det extra lyxigt. Dock är det knapert med 181HK, när jag vant mig vid min optimerade XC60. Utan optimeringen är dent rent av slö tycker jag och tråkig att köra, efter optimeringen ingen racerbil, men ändå rolig och tillräckligt med tryck.

Tanken är ju givetvis att lägga dit polestar.
Som du förstår är motorn viktig för mig, medans extra lullet (tex glastaket) är sambons önskemål:)
Användarvisningsbild
av hakank
Kommer från en 241hk 340nM vid 1700 varvs V70 spritbil till en XC60 D4 och kan definitivt påstå att det inte alls är en katastrof utan Polestar. Du kan lugnt välja D4:an och när Polstar väl kommer överväga om det verkligen behövs.
Användarvisningsbild
av MartinS
hakank, allt beror ju på vad man är van vid. Jag tycker en D5:a är superseg om jag jämför med min T6:a. En D4 är absolut en prestandakatastrof i sammanhanget.
Senast redigerad av 1 MartinS, redigerad totalt 0 gånger.
av newbie1111
hakank skrev:Kommer från en 241hk 340nM vid 1700 varvs V70 spritbil till en XC60 D4 och kan definitivt påstå att det inte alls är en katastrof utan Polestar. Du kan lugnt välja D4:an och när Polstar väl kommer överväga om det verkligen behövs.
Är det 163HK eller 181HK du har?
av corzair
Jämför hur ofta du använder dom där 50 extra hästkrafterna mot glädjen du kommer ha av den extra utrustningen, jag hade iaf valt d4 alla dagar i veckan, den är ju inte speciellt snabb vad som än står på bakluckan.
Användarvisningsbild
av hakank
MartinS skrev:hakank, allt beror ju på vad man är van vid. Jag tycker en D5:a är superseg om jag jämför med min T6:a. En D4 är absolut en prestandakatastrof i sammanhanget.
Givetvis beror det på vad man är van med. Men trådskaparen kommer från en D3
av newbie1111
hakank skrev:
MartinS skrev:hakank, allt beror ju på vad man är van vid. Jag tycker en D5:a är superseg om jag jämför med min T6:a. En D4 är absolut en prestandakatastrof i sammanhanget.
Givetvis beror det på vad man är van med. Men trådskaparen kommer från en D3
Jag har idag en D3AWD med polestar
Användarvisningsbild
av hakank
Hur många hästar och vilket vrid är det i en D3 Polestar?

Dina frågor kan du också pröva […]

Trasig Renault Scenic

Har idag varit på Biltema (körde med Re[…]

För vissa bilar kan man. Det gick för mi[…]

B230F går fett

Nu fick jag inga felkoder men senaste gången[…]