Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fillmore
Det blev inte köp. Jag har varit i valet och kvalet angående detta. Nya motorn och nya växellådan är superfina. Kan ändå inte riktigt motivera ett nybilssköp. Letar upp nån lättare begagnat istället. Hade specat upp en för 422k som jag skulle få för 370k.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Dom kanske behöver rea ut My14 nu när snart MY15 är här, skulle hellre köpa en tidig MY15 än en sen MY14. :)
Användarvisningsbild
av bem
simonhalmstad skrev:Dom kanske behöver rea ut My14 nu när snart MY15 är här, skulle hellre köpa en tidig MY15 än en sen MY14. :)
För att.... (alltid kul att höra hur folk resonerar).

/Bo
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Skulle vara kul att va bland dom första med nytt modellår då det kanske kommit någon uppdatering etc. Men då blir ju priset kanske också lite högre, kanske bättre andrahandsvärde på en tidig my15 än en sen my14. Men det vägs väl upp att man får det tidigare modellåret billigare. :)
Användarvisningsbild
av Funk
simonhalmstad skrev:Dom kanske behöver rea ut My14 nu när snart MY15 är här, skulle hellre köpa en tidig MY15 än en sen MY14. :)
I praktiken är det närmare ett halvår innan de första MY-15 kommer till kund så då har man antagligen inget större behov av att byta bil..

/Thomas
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Min 07a var i trafik första gången 16 juli 06 så däromkring borde de komma ut till kund. Volvo tappar sina marknadsdelar i sverige och priserna har ju blivit klart högre jämfört med exepelvis my12. Dags för dom att sänka priserna igen!
av Linqid
simonhalmstad skrev:Min 07a var i trafik första gången 16 juli 06 så däromkring borde de komma ut till kund. Volvo tappar sina marknadsdelar i sverige och priserna har ju blivit klart högre jämfört med exepelvis my12. Dags för dom att sänka priserna igen!
Volvo knep första, andra, tredje och sjätte plats i statistiken i januari månad så någon akut situation vad gäller marknadsandelarna kan det ju knappast vara frågan om... Största konkurrenten Passat tappade 23 procent, mot V70 som tappade sju. Totalt ökade Volvo med 11 %.

Vidare kan jag inte hålla med om att Volvo är klart dyrare nu än MY12. Nya motorer och facelift kan visserligen påverka några tusen uppåt, men eftersom knappt en Volvo säljs utan Business Edition i dagsläget tycker jag inte man kan klaga på prisbilden, utan tvärtom.
av gualm
Linqid skrev:
simonhalmstad skrev:Min 07a var i trafik första gången 16 juli 06 så däromkring borde de komma ut till kund. Volvo tappar sina marknadsdelar i sverige och priserna har ju blivit klart högre jämfört med exepelvis my12. Dags för dom att sänka priserna igen!
Volvo knep första, andra, tredje och sjätte plats i statistiken i januari månad så någon akut situation vad gäller marknadsandelarna kan det ju knappast vara frågan om... Största konkurrenten Passat tappade 23 procent, mot V70 som tappade sju. Totalt ökade Volvo med 11 %.

Vidare kan jag inte hålla med om att Volvo är klart dyrare nu än MY12. Nya motorer och facelift kan visserligen påverka några tusen uppåt, men eftersom knappt en Volvo säljs utan Business Edition i dagsläget tycker jag inte man kan klaga på prisbilden, utan tvärtom.
Var kan jag få tag på dessa siffror? Ska förhoppningsvis köpa bil snart och vill ha så mycket info inför köp.
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27

Lyfter en gammal tråd då det nu eventu[…]

Tinol löste du felet?

Transmissionsolja till M66

Det jag med säkerhet vet är att det st&a[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]