Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av erikn
Snorhalt söndag morgon, snorhalt i morse. Åkte till Åkersberga på söndag morgon, rondellen där man svänger av E18 kasade jag på tvären. Sedan upp över kullen direkt efter släppte det lite här och där.

Jag hade tänkt plocka fram hojen, var glad att jag inte gjorde det.
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Början/mitten av april kan jag ev fundera på sommarhjul, lurigt väder här på kusten 5+ på dagen 5- på kväll/natt.
Användarvisningsbild
av erikn
Jo det är ju lurigt nu när marken är så kall. Jag åkte hoj till jobbet fram till mitten på december, då var det ibland minusgrader. Men marken var ju fortfarande varm så det var ju ingen fara med is. Nu är det plus i luften och isbelagd vägbana. Vill så gärna åka hoj, satte på handtagsvärme strax före jul.
Användarvisningsbild
av Guligan
Nä, vinterpuckarna får nog vara på minst tre veckor till. Jag brukar byta efter almanackan, skiftar den 15 mars som tidigast.
av BjarneJ
Har tre bilar att byta på och den omständigheten att jag inte rengjorde sommarfälgarne i höstas, utan bara staplade in dem i garaget, gör att vinterdäcken får sitta ett tag till. Fortfarande finns det risk för frost på nätterna och morgontimmarna, men några stora mängder snö kommer det endast om jag bytar till sommardäck 225-däck är ganska värdelösa i snö och slask.
Användarvisningsbild
av A80TD
erikn skrev:Jo det är ju lurigt nu när marken är så kall. Jag åkte hoj till jobbet fram till mitten på december, då var det ibland minusgrader. Men marken var ju fortfarande varm så det var ju ingen fara med is. Nu är det plus i luften och isbelagd vägbana. Vill så gärna åka hoj, satte på handtagsvärme strax före jul.
Fick mig att tänka på den här bilden :lol:

Bild
Användarvisningsbild
av erikn
:-)-)
av 2444ever
Gött, bytte till sommarpjucks i torsdags kväll, körde sen 60 mil i fredags, skåne-Gbg ToR.
Användarvisningsbild
av joel80
Så nu måste du ställa bilen om det blir lite minusgrader... annars kör du olagligt och utsätter både dig och andra för fara. Har du möjlighet att välja att göra så?
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 24
XC60 2026 pureläge

Den värmer via hybridbatteriet så det k[…]

Så! Efter mycket (massor) svordommar, slit, […]

Kolla på Bildelsbasen på grillar till […]

Ja, det är väl dags för mig att sv&[…]