Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Min 2012 stänger också av värmaren när motorn stängs av, men jag kan direktstarta värmaren direkt (!) efter det att jag stannar motorn, och då fortsätter den gå i ett kör.
av Elmeholt
Min V70 MY14 stänger inte värmaren om jag startat den med direktstart, kör en sväng å stänger bilen. Då fortsätter den gå efter att jag stängt bilen.
Användarvisningsbild
av Doffen
mattish skrev:Han har en 2010.

Min 2013 stänger också av när man stannar bilen, men det tar ett tag innan den stannat så slår man på direktstarten direkt efter man stannat bilen så har inte värmaren stannat en gång extra...
Det har jeg forsøkt, men om du hører litt nøye etter så vil du høre at varmeren kjører sin stopp prosedyre først før den starter å brenne igjen.
Så jeg opplever at det kan gå 1-2 minutter etter jeg har stoppet bilen, startet varmeren med direktestart på nytt, før varmeren brenner og dieselpumpen tikker igjen
Användarvisningsbild
av Doffen
Elmeholt skrev:Min V70 MY14 stänger inte värmaren om jag startat den med direktstart, kör en sväng å stänger bilen. Då fortsätter den gå efter att jag stängt bilen.
Sikker på det? Er ikke bare etter brenningen du hører? Den varer ca 1 minutt før det blir stille
Litt rart at det skal være forskjeller på samme årsmodeller.
av Elmeholt
Doffen skrev:
Elmeholt skrev:Min V70 MY14 stänger inte värmaren om jag startat den med direktstart, kör en sväng å stänger bilen. Då fortsätter den gå efter att jag stängt bilen.
Sikker på det? Er ikke bare etter brenningen du hører? Den varer ca 1 minutt før det blir stille
Litt rart at det skal være forskjeller på samme årsmodeller.
Relativt säker. Blåste värme ur utblåsen inne i bilen efter minst 15minuter när jag tittade efter. Kanske har att göra med hur kallt/varmt det är utomhus? Hos mig var det då den fortsatte gå ca -5 grader.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Min gör likadant, får slå på direktstarten just innan man stänger av motorn, tror den här uppdateringen kom vid senaste servicen, för tidigare har den gått hela tiden om jag haft på direktstart..

/Kalle
Användarvisningsbild
av GustavE
Hur är det när ni startar bilen och parkeringsvärmaren fortfarande går. Är det då något ljud som följer med bilens motorvarv?

Har aldrig hört det under färd på min efter att symbolen för parkeringsvärmen försvunnit i instrumenteringen. Jag har extravärme på auto så jag tycker den borde ha gått nån gång under färd. Har kört väldigt lugnt i t ex -10, då borde extravärmen ha gått tycker man.
av Dpblad
Värmaren lever sitt eget liv. Trots många försök att hitta samband har jag gått bet. Utetemp,motortemp, laddning, autoinställning, timer, direktstart,oncall - känns ändå som ett lotteri. Också irriterad på TS problem, men kan lägga till att den ofta även stoppar vid start av bilen fast det inte hunnit bli varmt någon stans. Dåligt batteri som dippar vid start kanske? Går det att köra kapacitetsprov via Vida tro?
Användarvisningsbild
av GustavE
Idag när jag kört in bilen, V70 2014, i garaget och skulle fixa lite grejer så gick värmaren.
Då hade jag inte satt igång parkeringsvärmaren manuellt utan den måste ha gått för att hjälpa till att få upp värmen.
Ville ju inte ha dieselavgaser i garaget.
Provade ta ur nyckeln, värmaren gick fortfarande.
Låste bilen, värmaren gick fortfarande.
Tänkte att nu får jag köra ut bilen igen. Men så provade jag att slå på parkeringsvärmaren och sen direkt slå av med knapparna på blinkersspaken, då stannade den äntligen :)

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]