Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HDman
När dottern kom ut till sin Volvo XC70 - 2001 (efter jobbet) så var det en stor pöl med bensin vid höger passagerardörr (bakdörren).
Hon tittade under o såg 2 slangar som hon trodde hade glidit isär och därför fått bensinläckage.
Idag (2014 02 15) när jag la mig "under” o titta så tycker jag att det ser ut som att någon "plockat" en del från bilen!?
Kan nån "bildoktor" bekräfta vad som ev fattas eller skall slangarna bara ihop ?
Finns en kabel som ser klippt ut också.
Emelies Volvo XC 70.JPG
Emelies Volvo XC 70.JPG (1.95 MiB) Visad 385 gånger
Tack på förhand :-)
av mbc
Ser ut som fästet till bränslepumpen till värmaren.
Har ni bränslevärmare på bilen?
av HDman
mbc skrev:Ser ut som fästet till bränslepumpen till värmaren.
Har ni bränslevärmare på bilen?
Nej, tror inte det är värmare i dotterns bil.
av osla
men ser ut som ett fäste till en doseringspump till värmare. ta och kolla om den har värmare först
av HDman
Hej o tack för dina svar, fick en sprängskiss och förklaring från Roslagsbil i Norrtälje.
De bekräftar din misstanke om bränsle pump inkl. kablage m.m är stulet också.
Bränslepump.jpg
Bränslepump.jpg (231.74 KiB) Visad 493 gånger

osla skrev:men ser ut som ett fäste till en doseringspump till värmare. ta och kolla om den har värmare först
Användarvisningsbild
av johnnype
Ja, det är ju solklart pumpen till bränslevärmaren som saknas, dom har klippt kabeln till den. Den satt säkert riktigt hårt efter många år ute på vägen.

Men vem tusan går och snor en sån pump? Jag har en liggande i min källare som blev över vid montering av bensinvärmare. Kom hit så får ni den istället.
av HDman
Ja nu är stölden polisanmäld och Volvo verkstaden bokad, 1500 i självrisk ( kan man ha roligare för) tydligen fler här i Norrtälje som blivit av med sina enligt Volvo verkstan. Gissar att det är soppa slangande glin som gör detta, skulle gärna lägga vantarna på deras bil en sväng hehe.
Volvo V70 I motorlampa

Hej, Sedan några månader tillbaka lyse[…]

Byta stereo v50

Hej. Jag har en v50 flexifuel från 2006. […]

Tänk på att bilarna kommunicerar ö[…]

Lastat lite ved i den, några dagars för[…]