Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taxi
...och så där ja, 3 mm glapp kl 12-6 på vänster. Spindelled tänkte jag. Men det var lagret. En vecka efter besiktning dessutom.
Mitt första lager med glapp förutom oljud.
taxi skrev:...och så där ja, 3 mm glapp kl 12-6 på vänster. Spindelled tänkte jag. Men det var lagret. En vecka efter besiktning dessutom.
Mitt första lager med glapp förutom oljud.
Då vart den tyst och fin igen :-)

Satte du dit det gamla från höger sida?
Hej, och inte riktigt än. Plockade isär igår och konstaterade felet, sen tror jag att jag köper ytterligare ett nytt lager.
Jag tror det håller längre än det gamla från högersidan. Och jag kanske våldade lite väl mycket på det också.. Och det är så mycket annat nytt i hjulhusen så då kanske jag slipper fler problem där på några år.. :???:
Det lät rätt extremt? Förra lagret från Biltema gick i alla fall 4000 mil, kanske så mycket som 5000. Vilket jag tycker är helt okej för det priset, ett lager från Volvo borde ju hålla fem gånger så många mil om man jämför, och det tror jag inte dom gör. Nån som har köpt hos volvo och kan berätta om dom är så mycket bättre?
taxi skrev:Det lät rätt extremt? Förra lagret från Biltema gick i alla fall 4000 mil, kanske så mycket som 5000. Vilket jag tycker är helt okej för det priset, ett lager från Volvo borde ju hålla fem gånger så många mil om man jämför, och det tror jag inte dom gör. Nån som har köpt hos volvo och kan berätta om dom är så mycket bättre?
Mina volvo lager jag köpte och monterade istället har nu rullat ca 11000mil.
Inget byt än hoppas jag.
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS