Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av matte75
Hur aktiverar man funktionen "eftergång kupéfläkt" på min V70 2,4D 2010?
Har Dice och Vida och när jag kollar under fliken bilkommunikation på ccm så är det enda jag kan se om "eftergång kupéfläkt" är aktiverat eller ej. Hur aktiverar Volvo det?
av matte75
olofgeo skrev:Funkar helt automatiskt,skall torka fukt ur AC.
Men som jag skrev i första inlägget så stod det i Vida att funktionen var avaktiverad. Men det fanns inget val där att aktivera den.

Som jag fattat det så ska väl fläkten gå en stund efter bilen stängts av om det skulle behövas torka ur fukt ur ac:n.
av Elmeholt
matte75 skrev:
Men som jag skrev i första inlägget så stod det i Vida att funktionen var avaktiverad. Men det fanns inget val där att aktivera den.

Som jag fattat det så ska väl fläkten gå en stund efter bilen stängts av om det skulle behövas torka ur fukt ur ac:n.
Eftersom den sköts automatiskt av bilens elektronik/dator, så är min gissning att VIDA hade sagt "aktiverad" om det är så att bilen automatiskt hade aktiverat funktionen när du hade den inkopplad till VIDA.
av matte75
Elmeholt skrev:
matte75 skrev:

Eftersom den sköts automatiskt av bilens elektronik/dator, så är min gissning att VIDA hade sagt "aktiverad" om det är så att bilen automatiskt hade aktiverat funktionen när du hade den inkopplad till VIDA.
Ok, det låter ju ganska logiskt. Tack för hjälpen.

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]