Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Deadiceman94
Tjena, jag har en volvo 850 GLT årsmodell 97

När jag kör med bilen så trycker jag ner koppling då går den ner i 200varv/sek, sen kör jag och och bilen börjar hacka och och hackar typ 10 hack och sen växlar jag ner en växel så går bilen bra sen växlar jag upp igen och och då hackar den igen, sen växlar jag ner igen och sen dör bilen

Vad kan det vara för problem

Jag har bytt följande grejer på bilen.
Kamaxelgivare
Bränslerelä
Insprutningsrelä
tänsspole
Luftmassemätare(helt ny)
tändstift(volvo orginal)
luftfilter
kontrollerat så att tändfördelaren är hel,
Alla tändkablar är hela
Bränslefilter

Någon som vet vad det kan vara för fel
av Deadiceman94
Nu har jag bytt, Tryckregulator,spridare, bilen har gått prickfritt utan några som helst problem i 20 mil, men när jag skulle ut och köra idag så börja den jävlas igen att den hackar och går upp och ner på tomsgången, och där finns inga felkoder på bilen, är det någon som vet vad det kan vara skriv det här då, man börjar snart bli väldigt irreterad vad det kan vara
av Sonny427
Jag föreslår att du BYTER rotor,fördelarlock och tändkablar, man kan inte se om det är dåligt, dom belastas med ca: 15-20000 volt från tändspolen så dom bör va i bra skick för att fungera korrekt. Detta är nog det vanligaste felet när dessa bilar går dåligt o rycker och har dålig tomgång, det är i.a.f. min erfarenhet
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw