NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av krille09
Hej!

Har en volvo v50 1,8f årsmodell 2008.

Har fått problem med att mitt larm löser ut hela tiden. Det sker efter att jag låst dörren och hunnit gå ca 10m från bilen. Till att börja med hände det vid några tillfällen. Nu händer det ofta. Om det händer så upprepas det under en dag vi alla låsningar. Sedan kan det gå någon dag innan det är dags igen.

Vad är detta för nåt skumt fel? Det började för några månader sedan efter att jag haft den på 8000mil servic inkl uppdatering.

Tacksam för er hjälp!

Krilleman
av Kluster
Om du har haft bilen inne på auktoriserad Volvoverkstad har du 12 mån garanti på utfört arbete i samband med servicen (och mjukvaruuppdatering). SKulle rekommendera att du kontaktar dom på nytt och får detta fixat.
av krille09
Jag har hittat anledningen men det är helt sjukt.

Larmet löser ut när jag lämnar min surfplatta en Nexus/Samsung i bilen och sedan låser.

Har testat detta ett antal gånger nu.

Nån mer som har detta?
Användarvisningsbild
av Kombimannen
Tack för tipset. Har förmodligen haft precis samma fel med en Samsung platta i bilen. Främre sensor larmar enligt larmloggen. Ingen aning om vad det är plattan gör för att skapa problemet.

Det är den gamla som jag försöker f[…]

..och ett antal till vändor blev det fram och[…]

Nice, det där har jag tänkt att gö[…]

Du köpte B6 istället för B4. Det e[…]