Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av rid54
Utan att vilja vara "rolig": Förmodligen med tryck... Något som helt enkelt trycker vätskan ur slangarna. Samla upp den i någon gammal glasburk och avveckla enligt reglementet. Troligen kan det fixas med en cykelpump eller nåt liknande.
Men bromsvätska fräter ju, så det vill man inte riskera att få i munnen. Dessutom är det en backventil på ena sidan som man i så fall måste öppna, om de nu går. Då föredrar jag en pump. Men det kanske bara är tänkt att användas en gång.
Menar du att den dära biltema produkten fungerade?
Jag använde den på hojjen och backventilen fungerade verkligen inte, släppte in en massa luft. Fick avlufta manuellt på gammalt hederligt vis. Jag fick kanske ett måndagsex, eller så har du en massa luft i ditt bromssystem.

Lossa bara på backventilen från slangen och låt det rinna ut. Eller så slänger du skiten, kostar ju inte många kronor.
Ping84 skrev:Menar du att den dära biltema produkten fungerade?
Jag använde den på hojjen och backventilen fungerade verkligen inte, släppte in en massa luft. Fick avlufta manuellt på gammalt hederligt vis. Jag fick kanske ett måndagsex, eller så har du en massa luft i ditt bromssystem.

Lossa bara på backventilen från slangen och låt det rinna ut. Eller så slänger du skiten, kostar ju inte många kronor.
Backventilen var öppen så jag stängde den. Det ser ut som om det funkade.
Gelis skrev:Eller så låter du oljan vara kvar, spelar ingen roll om du förvarar slangarna med olja i, dem kommer att bli hårda med tiden ändå.
Slangen är halvfull med olja och då går den väl inte att använda igen utan att tappa den på olja.

Nån som vågat testa senaste?

Felkod B5

Bra beslut att vänta då du nu får[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]