Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av foffman
Jag har ett problem som är mest störrande men vem vet (kanske någon av er) det kanske är något som måste bytas.

När jag har startat bilen och ska köra framåt eller bakåt (spelar ingen roll om jag svänger eller kör rakt) så tjuter/skriker det till från bilen (framvagnen) jag undrar nu vad detta kan vara.

Har precis lämnat in den för stora servicen (31000 mil) och kamrem + vattenpump och de på verkstan trodde att det inte skulle tjuta någonting mer men ack så fel de hade. Vad kan detta vara. När jag väl kör så låter det inget. och stannar jag vid ett rödljus och ska iväg så låter inget ??:-/

Det är ett fenomen som endast vissar sig när jag startar bilen första gången och ska iväg

Är det servon som är dålig, eller kan detta uppkomma av någonting annat ?:-/
Användarvisningsbild
av bem
Skulle kunna vara anliggande bromsbelägg fram (om nu ljudet kommer därifrån). Är ju inte allt för svårt att lossa oken och göra rent så beläggen glider lätt i oket.
Om man ändå bemödat sig så långt och man ser de är slitna så sätt på nya belägg.
Jag bytte belägg och även bromsskivor runt om på min förra V70 (2001:a) i höstas och det såg inte för grannt ut, speciellt bak. Men när jag väl fick lös oken och bort med beläggen och gjort rent oken samt fått i nya belägg och kopparpasta på valda ställen blev det jättebra. Ena bakre belägget satt verkligen fast och kunde ej röra sig alls (så det var i grevens tid det byttes och gjordes rent).

/Bo

Fel av mig, finns ingen bränsletrycksregulato[…]

Annars finns reservdel att köpa: https://yo[…]

Elpriset

En sol som sken från klarblå himmel! S[…]

Urkopplad kabel/rör?

Det ser ut som röret för bromsvät[…]