...

Moderator: Moderatorer

:???:
Spoiler »
Eftersom Mabuse mer eller mindre insinuerar att det var jag som var inblandad i den tragiska olyckan i Örebro kan jag meddela alla att jag inte kör och aldrig kört taxi i Örebro. Min taxikarriär gjorde jag i Stockholm. Dessutom har jag slutat med det för flera år sedan. :???:
Ny liten video med ett gäng klipp.. bl.a. blir jag tillsagd hur jag ska agera i trafiken av min 2-åriga dotter. :)

[youtube]ERd1ua0K084[/youtube]
Hehe.. ibland saknar jag verkligen kameror åt sidorna! :) Men vidvinkeln på min kamera är ändå rätt bra.. man ser t.ex bilar som ligger precis bredvid.. som den där som låg i fel fil i rondellen och försökte byta fil in i mig.
Detta är en sån där lite trixig situation som man lätt kan hamna i med tanke på hur rondellerna häromkring är utformade.
Då jag skulle rakt fram i rondellen kunde jag lägga mig i vilken fil jag ville till att börja med, men eftersom jag vet hur filerna ser ut efter rondellen så valde jag att ta vänster/innerspåret.
De två bilar som man kan se ligga till höger om mig blinkar båda till höger och den främre går av samtidigt som mig (den efter går av i filen till höger bakom mig), sen här väljer bilen till höger att blinka vänster och byta fil, problemet är ju att här befinner ju jag mig. Man kan se på filmen hur den svänger över mot mig och man hinner se ett blink på blinkersen innan jag passerar.
Det var väldigt nära att vi gick emot varandra, och det är väl lite si så där med hur man ska tolka situationen och vems felet hade varit ifall vi smällt ihop.
Jag anser mig vara fri från vållande (självklart, vad annars ;) ) eftersom bilen till höger tänker byta fil EFTER rondellen, rätt eller fel?

Hoppas ni förstår min luddiga förklaring ;)

[youtube]GZHDdlayd40[/youtube]
joel80 skrev:Ny liten video med ett gäng klipp.. bl.a. blir jag tillsagd hur jag ska agera i trafiken av min 2-åriga dotter. :)
Barn är underbara. :D :-)-)
"TUTA DÅ!"

:)
Pappa stolt!

Hilmer:
Jag tror du skulle gå helt fri från skuld! Det är den andra bilen som ju gör ett filbyte.. ni hade ju båda svängt ut ur rondellen i varsin fil.
joel80 skrev: Hilmer:
Jag tror du skulle gå helt fri från skuld! Det är den andra bilen som ju gör ett filbyte.. ni hade ju båda svängt ut ur rondellen i varsin fil.
Tror inte det råder någon som helst tvekan då det är ett filbyte så pass nära.
Ett sällsynt fall av användandet av blinkersspaken fångat på film! :D
Kanske inte helt optimalt men ändå..
  • 1
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 356
Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]

Okej, vad bra. Ska nog räcka att klippa bort […]