Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Volvo V70D5 2002 32000mil aut. När jag tryckt ned bromspedalen och släppt upp densamma hör man et pysande lju. Om bara foten nuddar bromspedalen slutar det. Är det vromsservon? Vad ska man göra tycker ni?
av Arne
Det är väl en vacuumpump då det är en diesel. Någon slanganslutning läcker troligen.
av MadAss
Er nok bromsservoen som lekker. Sjekk for olje i vakumslangen mellom bromsservo og vakumpumpe. Er det olje i slangen må også vakumpumpen byttes, for oljen vil ødelegge den nye bromsservoen.
av Brickprophet
dieselmagnus skrev:Är det mycket jobb? Ska man börja ute eller inne i bilen. Är det farligt att köra med? Bromsarna funkar ju hra.
Vi Har en volvo v70N -03 med ett pysande ljus och vi har fått bekräftat att det är ett membran i bromsservon som läcker... Byte av hela bromsservon och det går loss på 7000:- för våran del-.
Jag har skitit i att göra något åt det och jag har kört 1,5 år nu utan några problem med bromsarna.
Våran vacumpump står även och låter efter man stängt av bilen,, men bromsarna funkar som de ska..
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Brickprophet skrev:
dieselmagnus skrev:Är det mycket jobb? Ska man börja ute eller inne i bilen. Är det farligt att köra med? Bromsarna funkar ju hra.
Vi Har en volvo v70N -03 med ett pysande ljus och vi har fått bekräftat att det är ett membran i bromsservon som läcker... Byte av hela bromsservon och det går loss på 7000:- för våran del-.
Jag har skitit i att göra något åt det och jag har kört 1,5 år nu utan några problem med bromsarna.
Våran vacumpump står även och låter efter man stängt av bilen,, men bromsarna funkar som de ska..

Usch låter inte kul. Det låter ju bara ibland och bromsarna funkar ju toppen så jag får avvakta och se vad som händer helt enkelt.
av T-rex
dieselmagnus skrev:
Brickprophet skrev:

Usch låter inte kul. Det låter ju bara ibland och bromsarna funkar ju toppen så jag får avvakta och se vad som händer helt enkelt.
enda farliga med att köra med det är ljudet, man kan bli vansinnig på det :shock:
Volvo V70 I motorlampa

Hej, Sedan några månader tillbaka lyse[…]

Byta stereo v50

Hej. Jag har en v50 flexifuel från 2006. […]

Tänk på att bilarna kommunicerar ö[…]

Lastat lite ved i den, några dagars för[…]