...

Moderator: Moderatorer

joel80 skrev:Blev irriterad på en långtradarchaffis igår.. Han förtjänar en egen film:

[youtube]id85CS9wdjY[/youtube]

Hatar det här sättet.. påverkar trafiken lååångt bakom. Skulle han i allafall väntat några mil skulle trafiken blivit glesare så det inte påverkat så många.
Lite grann som Svenne Banan.Spela hemlig polis och fälla omdömmen om andras omkörning men inte sin egen samt tuta på denna lastbil ... LOL.
Stanna aldrig efter dessa incidenter för då får du kanske ha löständer resten av livet. :D
Användarvisningsbild
av joel80
Ja det var kanske lite barnsligt att tuta.. men inte faan är det ok att göra en sån omkörning i rusningstid och skapa den kön som han gjorde! Finns många sträckor där det är förbjudet för långtradare att köra i vänsterfältet under rusningstider.. det finns en anledning till det. En sån här omkörning stoppar upp långt efter omkörningen är klar. Verkligen butterfly-effekt på nått sånt!

Jag tar med mina egna fel också när dom kommer.. får ha en skäms-sektion i slutet på nån video då. :)
Måste lägga till det här.. I södra Sverige har man uppmärksammat problemet betydligt mer, och 2008 fanns följande avsnitt med omkörningsförbud för tung trafik:

Här finns omkörningsförbud för tunga lastbilar i Sverige idag:

E4/E20 Hallunda–Moraberg/Stockholm (vardagar 7-9 och 15–18)

E6 Alnarp–Lundåkra (norrgående vardagar 6-9)

E6 Glumslöv

E6 Råån/Helsingborg

E6 Ringömotet/Göteborg (vardagar 6-9 och 15-19)

E6 Jordfallsmotet/Kungälv (vardagar 6-9 och 15-19)

Riksväg 40 ”Göteborgsbacken”/Jönköping

Riksväg 75 Södra länken/Stockholm

Det har också gjorts ganska omfattande studier av trafikverket i ämnet.
http://www.trafikverket.se/PageFiles/13 ... ersion.pdf
Ok.. Men på flera områden är det ju lite längre sträckor som inte bara innehåller uppförsbackar. I Danmark har man tydligen haft ett system där man i närheten av städer och där det är hög trafikintensitet haft det här ett tag... samt på broar där det är infört för att minska olycksrisken vid kraftig blåst. Stod massor om det i den där rapporten jag länkade till.
I Göteborgsområdet på E6:an mellan Göteborg och Kungälv är det platt och fint. Här är det dock alltid köer vid morgontimmar och eftermiddagar men sedan omkörningsförbudet kom upp är det lite lättare att ta sig fram. Sådana här åtgärder är toppen.

Väntar vi snart på någon fin regel så det inte står en massa lastbilar och blockerar backarna på våra Europavägar när det är vinter i vårat land... :roll:
SvenB skrev: Många, inte minst här på forumet, har förutfattade meningar om taxi. De tror att alla kör utav helvete utan orsak.
http://na.se/nyheter/orebro/1.2374693-k ... rig-kvinna

"Efter taxi-olyckan: 'De äldre är rädda'"
http://na.se/nyheter/orebro/1.2379042-e ... -ar-radda-
Men farten är ett problem, menar Christer Johansson, styrelseledamot i DHR:s Örebroavdelning och den som har kontakt med myndigheterna när det gäller färdtjänstfrågor.
– Vi får in mängder av klagomål när det gäller chaufförerna. De kör för fort och pratar samtidigt i mobiltelefon. Det här kommer upp gång på gång.
Ok, till SvenB's försvar så kör de tydligen inte utav helvete utan orsak. Men att hinna med sitt snålt tilltagna kör-schema är inte en giltig eller bra orsak.
På vilket sätt skulle jag ha något med det där att göra :?: :?: :evil: Om du läser inlägget jag skrev, som du citerade en del av och tog ut ur sitt sammanhang, skrev jag inte om färdtjänst en gång. :!:
  • 1
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 356
Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]

Okej, vad bra. Ska nog räcka att klippa bort […]

Falsklarm av insekt?

För tre veckor sen löste larmet ut en kv[…]