Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Allinug
När du öppnar garaget ser du att det brinner för fullt inne i garaget (om man inte har något garage så får man tänka sig något ställe där man brukar ha "garagesaker"). Som tur är står INTE bilen i garaget, och det finns heller inga levande väsen därinne (förutom ev. någon råtta :) ).

Du inser att det mesta som finns i garaget kommer att bli offer åt lågorna innan brandkåren hunnit dit.
Om du är snabb hinner du rädda en eller max två saker.
Vad räddar du?
Senast redigerad av 1 Allinug, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Nexus
Nu skrev han ju förvisso att bilen INTE stod i garaget.
Jag skulle försöka rädda mina hjul resten är bara skräp som går köpa nytt på jula :P
av llesrof
Bilen står i garagelänga och "garagesakerna" har jag i mitt förråd på undervåningen. Alltså är det mitt hus som brinner. Då räddar jag nätverksdisken som innehåller bilder, dokument och sequencerdata till min musik. Eftersom jag har barskåpet där också så passar jag på att greppa några flaskor cognac som jag kan förfriska mig med medan jag väntar på brandkåren.
Användarvisningsbild
av Allinug
Samma här, fast förrådet är separerat från huset.

Brann det i garagelängan så har jag nog mest skräp där som skulle brinna upp. Men grannarna har en del intressanta saker som skulle kunna räddas, fast det skulle kunna bli ett besvärligt läge av att ta ut andras saker ur garaget. ?:-/

Och brann det i förrådet, så är domkraften den som har störst chans att bli räddad (inte för att den är något favoritverktyg, utan för att den ligger närmast förrådsdörren :D ). Cykeln blir räddad av bara farten, annars blockerar den för brandsläckningen.
Hmm, man borde verkligen strukturera upp saker bättre...
av *pettson*
Gasflaskorna så brandmännen kan göra sitt. Övrigt är dokumenterat och försäkrat. Det är 100.000kr+ i verktyg så jag hinner inte få ut nåt speciellt ändå. KANSKE att jag skulle försöka böka ut kompressorn om det fanns mod.
Givetvis skulle jag vilja rädda allt, men det är en utopi att hinna.
Användarvisningsbild
av wissel
Min PPC felkodsläsare.
Bärbara "Bildatorn" med verkstadsprogram installerat.
Allt annat "tjiiter" jag i. :-)
Användarvisningsbild
av vetten
Verktygslådorna skulle jag nog försöka rädda och att få ut gastuberna för att förhindra en explosion.
Felkod B5

Bra beslut att vänta då du nu får[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]