Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
Låter ju bra för köparna.
Den som vill ha en Volvo modellår 2014 kan göra ett kap då kan man väl säga.
Ser att att man får vinterdäck och dragkrok på köpet också nu (vissa modeller).
Nackdelen med att köpa lagerbil MY14 är ju att man f n inte får en Drive-E (VEA) motor vad jag förstått (har i alla fall inte sett nån lagerbil annonseras än med den nya generationen motorer).

Personligen är jag inte så motortokig att inte den "gamla" generationen Volvomotorer inte skulle duga, de är ju rätt bra ändå men förstås inte i frontlinjen som den nya generationen Volvomotorer (som verkar vara kalas).
Men vad tusan t ex en V70 D3 eller D4 lagerbil kan man ju få fullmatd inkl vinterhul på Pangaea alufälg och premium friktionsdäck el dubbat samt fast dragkrok och t ex Momentum Business Edition alt Summum med t ex Klimatpaket+VOC osv till attraktivt pris nu, så varför inte om man nu är på jakt efter en sådan?
Bra läge för nybilsköp lagerbil MY14 med andra ord för den som kan nöja sig med en lagerbil och inte prompt måste låta bygga en exakt efter egna önskemål.
Köpte själv en ny lagerbil MY14 (V70 D3) för 2,5 månader sen och jag hitta en som hade all utrustning jag ville ha inkl färgen, ja laminerade rutor skulle jag velat ha men lite kompromiss får man räkna med när man köper en lagerbil.
Hade jag väntat till nu kunde jag fått dragkrok på köpet (men jag skall montera delbart drag på min då jag föredrar det så det erbjudandet om fast drag hade inte lockat mig egentligen) och vad det verkar än mer rabatt på bilen. Hade ju inte varit dumt men jag är nöjd ändå.
Lagerbilar (eller begagnade) som blir stående är ju ingen höjdare för vilken bilhandlare som helst och då finns väl bara en medicin att ta till - sänka priset och eller skicka med lite extra prylar.

/Bo
Användarvisningsbild
av SvenB
Det är i och för sig inte underligt att det blir trögt i försäljningen. Dels för att många väntar på att "deras" modell skall komma med nya DiveE motorn, och dels att många väntar på My15.
Volvo V50 "Mr White"

Snyggt! Det matchar ju resten av interiörens […]

DennisCA's Volvo 850 -97

Snyggt jobbat, kul att se!

Även om fläktmotorn fungerar brukar grun[…]

Jag kan höra på nyheterna precis lika b[…]