Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gunner
Ja ljudbok är är ett måste! :) . Men föredrar snöklädda vägar, hellre än slasket på stora vägen faktiskt. Tror nog att det är skönare för bilen också? :) .Men du har rätt i viltet, fick nita för ett rådjur i dimman vid hemfärd här om morgonen. Strax innan Tullgarn Men som tur är, kör jag ju lugnt!! :) Var inne och uppgraderade PCC,n också. Så nu kan jag starta värmaren, utan att gå ut till bilen. Endast mjukvara och tog nog hela 10-15 minuter! Att man inte lägger det som standard och vill ha dryga 3000-:,känns lite sniket må jag säga! Men skall inte klaga, då det var Volvo som betala!
//Mats
Användarvisningsbild
av poscarjr
För lite bilder i denna tråd. Förvisso en V70 i denna forumgrupp men trådnamnet är mer neutralt. :)
V70 D4 VEA.jpg
V70 D4 VEA.jpg (105.56 KiB) Visad 366 gånger
V70 D4 VEA_sida.jpg
V70 D4 VEA_sida.jpg (90.34 KiB) Visad 364 gånger
V70 D4 VEA_fram.jpg
V70 D4 VEA_fram.jpg (104.42 KiB) Visad 368 gånger
V70 D4 VEA_bak.jpg
V70 D4 VEA_bak.jpg (113.79 KiB) Visad 374 gånger
(Lyser bak i kombination med aktiv DRL fram och ljusratt i läge 0)
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Snygg bil! :) MY14 är verkligen ett stort lyft :-)-) Är det fabrikstoning? Tycker det ser ut som toningen är rätt mörk trodde man bara fick den mörka toningen till V60/XC60 och att V70 toningen var rätt ljus. :)
Användarvisningsbild
av poscarjr
Tackar! Mkt nöjd med min bil - inget extravagant på något sätt utan en trygg familjekombi så att säga. :)
Näpp, icke farikstoning utan min ÅF fixade det för samma peng. Valde det "näst mörkaste". :)
(Som du säger - fabrikstoning på en V70 är alldeles för ljust.)
Användarvisningsbild
av GustavE
Mycket bra poscarjr! Det är i allmänhet för lite bilder i forumet, trots att det så gott som dagligen plockas ut nya bilar. Fantastiskt fin bil också :)
av Gunner
För att hålla tråden vid liv! Så kommer lite input efter dryga 600 körda. Man är ju i och för sig part i målet! (Vem medger felköp på dryga 300K?) :) Inte jag i alla fall, då jag aldrig varit nöjdare med ett bilbyte än detta tidigare! Att gå från V50 D2 till nya D4:an och V60. Är förmodligen det bästa jag upplevt på länge. Motorn är en rejäl hit från Volvo, tyst, dragvillig och rejält reaktionssnabb för en diesel! Förbrukningen som anges, börjar också att nås. Efter långt ifrån inkörd motor. Brukar ju ta 1000 och uppåt, enligt egen erfarenhet. Så det ser minst sagt bra ut när det gäller ekonomin. Om man nu kan tala om det, när det gäller bilar? :) Lådan, manuell! Är otroligt lättarbetad och distinkt. Efter 600+ körda, är motorn också mer dragvillig på låga varv och nerväxlingar, blir mer och mer ovanliga. trots "gubbe" älskar jag den nya innovativa designen och tekniken i bilen. Första rejäla långresan närmar sig också. Då det blir besök till dottern i Lund nästa vecka. Så då har jag ca 53 mil enkel att utforska och känna efter vad den går för! Återkommer med synpunkter efter den resan. Trevlig Helg!
//Mats
av Gunner
Ligger på 0,47-0,5 vid pump. Men värmaren går ju näst intill 2x/dygn. Kommit ner på 0,37 enligt datorn, vid jobbresa.
//Mats
av Ulmerkotte
Gunner skrev:För att hålla tråden vid liv! Så kommer lite input efter dryga 600 körda. Man är ju i och för sig part i målet! (Vem medger felköp på dryga 300K?) :) Inte jag i alla fall, då jag aldrig varit nöjdare med ett bilbyte än detta tidigare! Att gå från V50 D2 till nya D4:an och V60. Är förmodligen det bästa jag upplevt på länge. Motorn är en rejäl hit från Volvo, tyst, dragvillig och rejält reaktionssnabb för en diesel! Förbrukningen som anges, börjar också att nås. Efter långt ifrån inkörd motor. Brukar ju ta 1000 och uppåt, enligt egen erfarenhet. Så det ser minst sagt bra ut när det gäller ekonomin. Om man nu kan tala om det, när det gäller bilar? :) Lådan, manuell! Är otroligt lättarbetad och distinkt. Efter 600+ körda, är motorn också mer dragvillig på låga varv och nerväxlingar, blir mer och mer ovanliga. trots "gubbe" älskar jag den nya innovativa designen och tekniken i bilen. Första rejäla långresan närmar sig också. Då det blir besök till dottern i Lund nästa vecka. Så då har jag ca 53 mil enkel att utforska och känna efter vad den går för! Återkommer med synpunkter efter den resan. Trevlig Helg!
//Mats
Härligt!.Själv har jag kört 400 mil, förbrukningen tar sig ner sakta men säkert,.. 0,61..0,60..0,57 vid pump... Min bil har börjat klagat på batterispänningen, och har inte kunnat använda värmaren, "Bilen är i sparläge".. även efter 20-milatur, men meddelandet försvann lika plötsligt som det kom, och då efter ett par korta turer på stan.. konstigt, verkar vara känslig mot liten dipp i batterispänningen, får kanske göra underhållsladdning i bland, har ju läst om det här på forumet!
av Gunner
Det skall du ju inte behöva! Nya kärran ju och något som felar/tjuvdrar låter det som? Be dom kolla eventuella felkoder på din verkstad. Eller har du suttit och "lekt" för länge, med avslagen motor? :)
//Mats
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 39
AC & kylfläkt

Jag har då fått beställt en ERA k[…]

B230F går fett

Har nu täppt vacum läckaget men den g&ar[…]