Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Doffen
milktrucker skrev:men problemet med lådan har ju funnits sedan 12500 mil.
Joda, men samtidig trenger ikke problemet være det samme lengre, selv om det virker slik.
Kan jo også hende at de ikke har resett adaptionen, og da vil girkassen ha lært seg til uvaner med den gamle oljen, og gjerne fortsette med dette med ny olje.
av bagarn09
milktrucker skrev:AWTF80-SC är snabb på att ge felkoder. kolla om lådan gett några felkoder.
Håll inne READ-knappen medan du trycker 2 ggr på knappen för dimbakljuset så kommer bilen att kolla felkoder från de olika enheterna.
tryck på READ-knappen till det står TCM någonting. kan t ex stå ready. oc återkom med vad det sår under TCM.
Gjorde det. Det blippa i mellan en massa kategorier. No DTCs stod det bara. Provade även med min PPC och kolla felkoder, det fanns ingenting i bilen..

Mvh, Jimmy.
Användarvisningsbild
av milktrucker
problemet är att lådan slirar(kanske mer än innan), alltså ett fel i lådan sedan tidigare. Om verkstaden nollställt adaptionen så borde de även sett eventuella felkoder, kollat upp dem, åtgärdat dem och raderat dem
Användarvisningsbild
av milktrucker
grattis till en bil utan felkoder hehe :evil:

ring STT och fråga, de är experter på lådan.
av rid54
Jag kan bara hålla med tidigare inlägg... om automatlådan konstrar, tala med en expert på automatlådor. Som jag har förstått kommentarer här, så är inte Volvo själva experter på sina egna produkter av den sorten utan rekommenderar byte rakt av. Det är den dyra lösningen...
av bagarn09
milktrucker skrev:grattis till en bil utan felkoder hehe :evil:
Hehe, Peppar peppar. :)
rid54 skrev:Jag kan bara hålla med tidigare inlägg... om automatlådan konstrar, tala med en expert på automatlådor. Som jag har förstått kommentarer här, så är inte Volvo själva experter på sina egna produkter av den sorten utan rekommenderar byte rakt av. Det är den dyra lösningen...
Ja, det låter så när man pratar med verkarn och gubbarna som skruvar "Lådan är bränd, bara byta!!" Suck.

Får lyssna runt, har en snubbe som är rätt vass på automatlådor i kommunen iaf. Vet inte om han har koll på nyare v70 dock.

Mvh, Jimmy.
av bagarn09
Hallå igen.
Vad tror ni om att skölja växellådan en gång till..?
Har pratat med två parter, Mekonomen, som i sin tur vänt sig till Hellstens Växellådor.. Och Jannes Automatlådor i norduppland.
Mekonomen vill skölja lådan igen efter vad Hellstens rekommenderar.
Jannes automatlådor, han tyckte att det var helt bortkastat.. Lådan är nog troligtvis redan utdömd.. :/
Jag är kluven, vad tror ni? Hjälp!

Mvh, Jimmy.
Användarvisningsbild
av milktrucker
om lådan inte använder lock up när lådan är kall är inte lamellerna slut, använd huvudet nu....

@EbbevonVolvo , Verkar vara en framtida popul&au[…]

Bilen offline

Min har tappat anslutning mitt på dagen p&ar[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Så är det. Filtret skall bytas efter 12[…]

@Nobby , Brukar finnas diverse skruvar i karossen[…]