Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Landin
Köpte mig en ´07 V70 diesel för ett tag sen, ganska fort så varan den för brunnet dimbakljus, när jag gjorde en check såg jag även att bägge p-ljusen fram var döda + ena skyltlyktan. Nu är det ju som så att detta är ju w5w lampor, och jag råkar ha 4st sådana dioder. Detta är ej canbusdioder dock.
Bilen varnar ju som sagt inte för dessa lampor, så funkar det med dessa icke canbusdioder?
Tanken var att vara lite snål, 4 dioder som redan är betalda är ju bättre än 3 nya vanliga glödlampor ;)
Någon får gärna hänvisa till nån gammal tråd om detta svar redan finns, mitt tålamod när det gäller sökning tog slut innan jag hittade nåt :P
av Landin
bagarn09 skrev:Skyltbelysningen funkar hur bra som helst utan canbus. :)
Värre med positionsljusen i fram, såvida det inte är dom orangea på sidan. :)
Då kan jag byta skyltbelysningen iaf :P
Nej det är dom vanliga mitt i lyktorna, alltså det vanliga parkeringsljuset. Upptäckte när jag stanna på en parkering när det var mörkt och vred ner, då blev det hel svart fram :P
av Lajning
Jag kör med biltema-dioder i s60'n, ej canbus. De glöder lite när bilen är avstängd, men har inte märkt något negativt i övrigt.
av Landin
Lajning skrev:Jag kör med biltema-dioder i s60'n, ej canbus. De glöder lite när bilen är avstängd, men har inte märkt något negativt i övrigt.
Okej, kändes ju lite sådär att ha dom glödandes när bilen är avstängd... Fick bli att kasta snåltarmen åt sidan och beställa två canbusdioder, är ju en aningens snyggare än pissgult originalsken. Sen är det bara hel/halvljus kvar...

Testa att dra ut kabeln från bilen och koppl[…]

Hej, Spärrmekanismen på mitt väns[…]

Jag förstår, fullt rimligt fråga […]

Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]