Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av martin1
Hej

Jag har en Volvo 940 -94 som börjat läcka bränsle strax innan bränslepumpen. Har identifierat hålet men skulle behöva hjälp med vad det egentligen är för någon del! Det är som en metallpip som går ut från den runda grejen och efter verkar det sitta en plastslang och sen en gummislang över.
Vad jag kommit fram till är att endast är hål på metallpipen det vill säga innan plast- och gummislang, se bild markering.
Har försökt komma fram till vad den runda grejen egentligen är och om man kan byta/laga bara den, sitter strax bakom bränslepumpen, se suddig bild :)

Är utomlands så skulle behöva få till en billig lagning..

Tacksam för all hjälp!
Bilagor
Photo 2014-02-10 13 26 31 copy.jpg
bild 2
Photo 2014-02-10 13 26 31 copy.jpg (1003.38 KiB) Visad 1562 gånger
Photo 2014-02-10 13 27 05.jpg
bild 1
Photo 2014-02-10 13 27 05.jpg (557.74 KiB) Visad 1576 gånger
av Matchmiss
Tror jag läste i en annan tråd att det där är någon slags dämpare för att minska ljud eller vibrationer, något liknande. Den ska dock vara onödig och oftast utbytt, ska kika om jag hittar den tråden! :-)
av Matchmiss
Här har du! :D

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... ge#p443393

Bild
DroidAdde skrev:Hej!
Var hos Bilias 5-direkt med bilen. Teknikern sa att den runda burken endast är en backventil som kan tas bort och ersättas med soppaslang. Så då var det löst! :-)-)

/Andreas
rd350 skrev:Nja.. det är en "pulsdämpare" som skulle ta bort oljud.
rd350 skrev:Nej, man kunde ibland höra ett svagt knackande/pulserande ljud från bränsleledningen vilket skulle bli mindre med denna ventil.Tror inte du lär märka någon skillnad efter demonteringen.
av martin1
Matchmiss skrev:Här har du! :D

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... ge#p443393

Bild
DroidAdde skrev:Hej!
Var hos Bilias 5-direkt med bilen. Teknikern sa att den runda burken endast är en backventil som kan tas bort och ersättas med soppaslang. Så då var det löst! :-)-)

/Andreas
rd350 skrev:Nja.. det är en "pulsdämpare" som skulle ta bort oljud.
rd350 skrev:Nej, man kunde ibland höra ett svagt knackande/pulserande ljud från bränsleledningen vilket skulle bli mindre med denna ventil.Tror inte du lär märka någon skillnad efter demonteringen.
Tusen tack för svar! Blir till att koppla förbi den där rostdosan.
Rekommenderas plastslang och gummislang över när jag ska dra nytt? Har tillgång till Biltema och några bilverkstäder att köpa delar från.
av Matchmiss
martin1 skrev:
Rekommenderas plastslang och gummislang över när jag ska dra nytt? Har tillgång till Biltema och några bilverkstäder att köpa delar från.
Köp armerad bränsleslang från biltema, här i Sverige kostar den 65kr för en meter eller så. Kolla dock först mått på den du har! (Och glöm inte rostfria slangklämmor :-DD )
av martin1
Matchmiss skrev:
martin1 skrev:
Köp armerad bränsleslang från biltema, här i Sverige kostar den 65kr för en meter eller så. Kolla dock först mått på den du har! (Och glöm inte rostfria slangklämmor :-DD )
Biltema bränsleslanghttp://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre ... ang-52454/, denna? Ska jaga fatt på ett skjutmått så det blir rätt dimension.
Val av motorolja

Det där med oljor en underlig följetong.[…]

Den stora annons-tråden

@fjohan82 , Ja jösses, kan bli nästa &q[…]

Fått hem paketet från Aeromotors med n[…]

Volvo car UX

På grund av skiftet mellan vinter och v&arin[…]