Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Har man fått en airbag i ansiktet vet man. Dessutom så kan man glömma att hålla emot med händerna i ratten, eftersom airbagen slår bort händerna från ratten.
av PTV
snoddasD5 skrev:Nu blinkar det ju rött i taket och det blippar ett ljud går det och få bort lätt? Vet att gamla 240 hade en kontakt vid handbromsspaken.
En ledtråd bland alla moralkärringarna på forumet är att du tar bort panelen i taket och lossar kontakterna för att få stop på blinkandet.
Svårare än så är det ju inte.
Användarvisningsbild
av SvenB
PTV skrev: En ledtråd bland alla moralkärringarna på forumet
Är de som uppmanar TS till eftertanksamhet, "moralkärringar" om vi uppmanar TS till att inte gå ut framför en framrusande bil också?
av *pettson*
PTV skrev:
snoddasD5 skrev:Nu blinkar det ju rött i taket och det blippar ett ljud går det och få bort lätt? Vet att gamla 240 hade en kontakt vid handbromsspaken.
En ledtråd bland alla moralkärringarna på forumet är att du tar bort panelen i taket och lossar kontakterna för att få stop på blinkandet.
Svårare än så är det ju inte.
Nej ledtråden var snarare att ta på sej bältet.
Vi kanske borde få ändrad sjukvård i landet trots allt?
Den som medvetet utsätter sej för risker genom att skita i dom säkerhetsanordningar som finns runtom, kan väl alltid få betala sin egen vård?

Sven B.. vi är MORALHEN!..
*pettson* skrev:Den som medvetet utsätter sej för risker genom att skita i dom säkerhetsanordningar som finns runtom, kan väl alltid få betala sin egen vård?

Tycker jag med. Varför ska våra resurser gå till någon som självmant utsatt sig för risken, när pengarna istället kan läggas på någon som BEHÖVER hjälpen (t ex den stackarn personen utan bälte krockade med)?

Det är lag på bälte av en(ok, flera) anledning(ar). :roll:
av *pettson*
snoddasD5 skrev:Vilket tjat om airbag jag har inte det på min 850.
Fullt möjligt din bil är en av dom som man betalade extra för att slippa det i.
Desto större anledning att ta det som en man o ta på sej bältet istället för att koppla bort varningen.
Rattcentrum gör inga fina ansikten heller innan du skallar rutan.
Frågan är aldrig OM. Frågan är NÄR.
Användarvisningsbild
av SvenB
Precis, för mig var NÄR 1999. Eftersom den här "moralkärringen" troligen blev räddad av bälte och airbag då, så förblir jag en bältesanvändare. :)
Här var iaf jag glad att jag som passagerare använda fegsnöre:

https://imageshack.com/i/05dsc00192kvj

https://imageshack.com/i/nfdsc00194jtj

https://imageshack.com/i/b6dsc00191ejj

Vi gnäller inte för att vara gnälliga, men ingen vill att någon nära dör bara för att han ville slippa ha bälte. Min far är precis likadan som du, och ett par ggr har det varit nära honom att kosta livet. Och varje gång jag åker med honom så vet han att inte får rulla en pissmeter utanför sin parkering utan bältet. Min lillebror som fortfarande bor hos honom har jag lärt o tjata på honom med. För jag tycker inte min lillebror eller jag ska bli pappalös pga att han är lat.
Visa din semesterbil(d)

Kul med Wien. Lagom varmt där nu? Blir det[…]

Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa f&o[…]

Nice, det där har jag tänkt att gör[…]

V60(19-) Cross Country US Import

Hej Jag är lite sugen på att importer[…]