Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KarlE
Ponera att det är svensk sommar året om. Bor i utlandet.
Vilken av färgerna är snyggast på en S60 R-design med 19' Ixion: Electric Silver eller Ice White?
Fördelar/nackdelar med respektive färg? Egna erfarenheter?
Regn med andra ord? (svensk sommar...)
Skämt å sido.
Electric silver kan ju skifta mellan silver till blåaktig beroende på ljusförhållandena så det är ju käckt, den lär väl vara lite lättare att hålla ren eller smuts kanske inte syns så tydligt på den. Om det är en MY14 du funderar på så är det väl Crystal vit perl du bör jämföra med Electric silver?
Själv gillar jag inte solid vit färg på bilar för de ser väldigt lätt smutsiga ut (men det är ju på vinterhalvåret i Sverige det).

/Bo
Personligen tycker jag att S/V60 passar bättre i mörkare färger (kanske därför jag beställt en Ember Svart :wink: )
Men i valet mellan Electric silver och Crystal White så skulle jag ta Crystal White alla dagar i veckan, tycker den är riktigt snygg.
av S80V8AWD
Personligen tycker jag att Electric Silver till en V60 är utan tvekan en av de snyggaste kombos som är möjlig i dagsläget..
Av de alternativen: Electric Silver!

Men om du är intresserad av en snygg vit färg så tror jag Crystal White metallic är något för dig. Fantastiskt fin färg speciellt i gryning/skymning då det blir en riktig "pärlemoreffekt".
Guligan skrev:Av de alternativen: Electric Silver!

Men om du är intresserad av en snygg vit färg så tror jag Crystal White metallic är något för dig. Fantastiskt fin färg speciellt i gryning/skymning då det blir en riktig "pärlemoreffekt".
Jag kan bara välja mellan svart, vit och electric silver. Det gör det lite lättare! ;)
Electric silver är ju dyrare men så mycket snyggare än vilken annan solid färg som helst så för mig skulle valet vara väldigt enkel. Om du har möjlighet att kika på en Electric silver metallic bil så gör det, tror nog du kommer tycka den är snygg,

/Bo
bem skrev:Electric silver är ju dyrare men så mycket snyggare än vilken annan solid färg som helst så för mig skulle valet vara väldigt enkel. Om du har möjlighet att kika på en Electric silver metallic bil så gör det, tror nog du kommer tycka den är snygg,

/Bo
Det trista är att jag har en S60 silver, så jag hoppas folk ens märker att jag bytt. :roll:
Electric silver metalic kommer under vissa ljusförhållanden skifta i blå så nog kommer de märka att du bytt :)
Den är mörkare än vanliga silver metalic också.
Färger uppifrån och ned:

Passion röd
Ice vit
(Crystal vit Perl som jämförelse)
Bright silver metalic
Electric silver metalic

Som synes är den ganska mycket mörkare Electric silver metalic än Bright silver metalic.

/Bo

Bild

Hej! Har en volvo 740 GLE som ni säkert k&au[…]

PPC3 behövs inte, inga uppdateringar. GDM oc[…]

Faux V90 - cross country

Nu när Volvo har lagt ner sina cross country[…]

Kanske var en nitisk besiktningstekniker. Han kla[…]