- ons 12 feb 2014, 21:56
Hej alla Volvovänner!
Varit sugen på att byta min v60 T6 Black R mot en XC60 ett tag nu. Provkörde för några veckor sedan en T5:a med nya automatlådan och hade väl nästan bestämt mig för en sådan, men så idag körde jag en XC60 med T6:an och blev helt såld. Väldigt fin och stadig. Motorn är jag ju redan bekant med och jag tycker att den passar XC60:n väldigt bra. Bilfirman hade redan en beställning inne och som tur gick det att ändra lite i specen så det blev
XC60 T6 AWD Black R 329hk 2014
Electric silver
Lastpaket
Driver support
Bälteskuddar
Premiumsound+sub woofer bak
Hastighetsberoende servo
VOC
Elvärme i ratt
Sensus navigation
Parkeringshjälp fram/bak
Backkamera
Panoramatak
Eluppvärmd vindruta+spolarmunstycken
Motorvärmare med kupékontakt
Väljer bort bränsledriven värmare då jag mest kör korta sträckor och inte vill dra ur batteriet plus att jag haft det tidigare och tycker att det passar mig bättre.
Har till imorgon på mig att ändra något. Kom på att jag ska lägga till glasögonhållare.
Något jag missar? Nån som har erfarenhet av XC60 T6?
Gör jag en tavla och inte tar någon av dom nya motorerna eller väntar in MY15?
Spontant tyckte jag att det kvittade om det var 6 eller 8 växlar, men jag kanske har fel.
//Christer
Varit sugen på att byta min v60 T6 Black R mot en XC60 ett tag nu. Provkörde för några veckor sedan en T5:a med nya automatlådan och hade väl nästan bestämt mig för en sådan, men så idag körde jag en XC60 med T6:an och blev helt såld. Väldigt fin och stadig. Motorn är jag ju redan bekant med och jag tycker att den passar XC60:n väldigt bra. Bilfirman hade redan en beställning inne och som tur gick det att ändra lite i specen så det blev
XC60 T6 AWD Black R 329hk 2014
Electric silver
Lastpaket
Driver support
Bälteskuddar
Premiumsound+sub woofer bak
Hastighetsberoende servo
VOC
Elvärme i ratt
Sensus navigation
Parkeringshjälp fram/bak
Backkamera
Panoramatak
Eluppvärmd vindruta+spolarmunstycken
Motorvärmare med kupékontakt
Väljer bort bränsledriven värmare då jag mest kör korta sträckor och inte vill dra ur batteriet plus att jag haft det tidigare och tycker att det passar mig bättre.
Har till imorgon på mig att ändra något. Kom på att jag ska lägga till glasögonhållare.
Något jag missar? Nån som har erfarenhet av XC60 T6?
Gör jag en tavla och inte tar någon av dom nya motorerna eller väntar in MY15?
Spontant tyckte jag att det kvittade om det var 6 eller 8 växlar, men jag kanske har fel.
//Christer
Senast redigerad av 2 Christerv70, redigerad totalt 0 gång.
2021 Polestar 2 Dual Motor 476hk
2020 XC60 T8 R-design
2017 V90 T5 Inscription Polestar
2014 XC60 T6 Black R
2012 V60 T6 Black R
2010 V70 2,5FT Polestar
2020 XC60 T8 R-design
2017 V90 T5 Inscription Polestar
2014 XC60 T6 Black R
2012 V60 T6 Black R
2010 V70 2,5FT Polestar