...

Moderator: Moderatorer

Okej. Men jag har varit med om att "mötet" varit med en ambulans som bara kört före mig med blåljus och "skrikor" för att påkalla fri väg, men patienten varit kvar i taxin för att spara tid.
Ja det där är lite tricky.. Men som tidigare nämnts så tror jag inte polisen skulle göra någon stor grej utav det sålänge man kan påvisa det akuta.
Så sent som för 1 1/2 år sen så susade jag på E4an från Kista mot Danderyds sjukhus med en höggravid sambo i baksätet. Tidigt på morgonen när trafikstockningen är flera kilometer lång, inte fasen ställer jag mig i ledet och väntar på min tur! Bussfilen var i stort sett tom medan de andra 3 körfälten var tvärtjocka och visst körde jag lite onödigt snabbt, en bit över 100 iallafall, men så skärpt har jag nog aldrig varit vid körning.
Och det är något jag försöker bära med mig, om någon kommer bakom i hög hastighet, ev blinkar med helljus etc så viker jag undan istället för att "käfta emot". Man kan aldrig veta om det är akut eller en pajas men det känns dumt att ta den risken när jag själv vill att folk håller undan om det skulle vara jag som har bråttom till sjukan.
Angående min film tidigare så kan jag meddela att vederbörande inte hade ett dugg bråttom innan vi kom ifall lastbilen, låg t o m under skyltad hastigheter vissa sträckor (låg bakom ett bra tag).
Att bilen sedan svänger in på ICA Maxi förstärker mitt intryck av att det nog inte var så akut trots allt ;)
Användarvisningsbild
av joel80
Haha.. i det fallet lutar det rätt hårt åt att det då var som vi tidigare konstaterade.. en helt vanlig jubelidiot. :)
Användarvisningsbild
av joel80
Jag tycker personligen Audi-förare är överrepresenterade vad gäller idiotiska moves i trafiken... :)
När man har läst de senaste inläggen i tråden, så kanske man inser att man inte vet varför andra kör som "idioter". För mig är det helt okey att filma och ha synpunkter på andras körning, men inte att hindra "idioterna" låt Polisen ta hand om det problemet. Jag resonerar så här, vill han köra om mig här. Okey det är hans problem om det kommer någon mötande i kurvan, inte mitt. Jag håller avstånd, så jag hinner stanna ifall att det behövs. Det tråkiga är väl om man möter "idioten", men då får man väl lita på sin Volvo och turen när det gäller krocksäkerhet.
Håller typ med dig Mwi.. man vet aldrig. Men ibland kan jag bli förbannad och kanske försöka "förstöra" när det känns rätt uppenbart att det bara är ett "svin" som kör.
Och är det så att det är någon i akut-situation som måste köra fort så har den ju ändå inte rätt att utsätta andra för allt för stor fara. Att t.ex göra omkörningar i kurvor eller vid backar i hög hastighet där man riskerar möte och utsätter andra för fara är inte okej hur pass akut det än är...
Jag kan ha uttryckt mig tveksamt lite tidigare i tråden. Jag skulle inte drömma om att aktivt hindra någon och ser man någon komma ikapp med blinkande helljus eller liknande så är det ju nästan självklart att det är fråga om nåt speciellt. Det jag lite slarvigt hänvisade till är ett annat fenomen egentligen (som har avhandlats i en annan tråd...) om att "bli uppphunnen och blinkad på under omkörning på motorväg". En annan sak.
  • 1
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 356

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]